niedziela, 2 kwietnia 2017

182. - 185. 4 oblicza miast z 4 różnych kontynentów

4 continents, 4 different cities.
Miasta, mniejsze czy większe, zawsze pełne są ludzi, zgiełku i hałasu. Duża liczba ulic, domów, blokowisk, przejeżdżających autobusów czy tramwajów przyprawia czasem o zawrót głowy. Niełatwo w mieście o chwilę wytchnienia, ciągle ktoś gdzieś goni, pośpiech jest bowiem powszechny.
Miasta, są jednym z fundamentów cywilizacji oraz wyznacznikiem stopnia jej rozwoju. Mają różne oblicza, żyją własnym rytmem. Spotykają się tu przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, bogactwo i nędza. Zabytkowe budynki sąsiadują z drapaczami chmur, eleganckie dzielnice ze slumsami. Na wygląd i charakter miasta ma wpływ wiele czynników - położenie geograficzne, przynależność kulturowa, historia, mieszkańcy. Poznawanie ich jest fascynującym przeżyciem.

Właśnie dlatego wybrałam dziś pocztówki z 4 różnych miast, które leżą na 4 różnych kontynentach, żeby pokazać tą różnorodność, o której wspomniałam wcześniej.
Miłego oglądania!

Big Ben, Most Westminsterski i czerwony piętrowy autobus. Ta pocztówka, to był mój pierwszy prywatny swap, więc związanych z nią jest wiele emocji. - kartka od Gosi i Pawełka
Key West - miasto w USA, w archipelagu Florida Keys, , leży na jednej z najbardziej znanych wysp turystyczno-wypoczynkowych w USA o tej samej nazwie. - pocztówkę wygrałam na fb loterii Melissy

 Widok na Jerozolimę z Góry Oliwnej. Miasto posiada długowiekową historię i stanowi centralny punkt dla judaizmu, chrześcijaństwa oraz ważny punkt dla islamu. - Pocztówkę otrzymałam od Moni

Tak wyglądała Bogota (stolica Kolumbii) jeszcze kilkanaście lat temu - zdj. z 1999 roku. Pocztówka od Jorge Mario z PC. Szkoda, że wysłana z Kostaryki :( , więc mam dylemat jak mam ją traktować i gdzie przydzielić, czy Kostaryka czy Kolumbia...

12 komentarzy :

  1. W jednym z tych miast (Londyn) nawet byłem i widziałem to wszystko co jest na pocztówce:) Co do ostatniej pocztówki to zależy gdzie została wydana i kupiona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydana w Kolumbii, ponieważ jest na niej wydrukowany kolumbijski adres (sklepu, albo pani fotograf) i pod znaczkiem ukryta jest nadrukowana pieczątka z jakiegoś muzeum, ale czy tam była kupiona, czy nadawca dostał ją od kogoś, to nie wiem.

      Usuń
  2. Kartkę z Bogoty dałabym do Kolumbii, bo przedstawia kolumbijskie miasto. Wszystkie 4 kartki są bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te pocztówki są mega klimatyczne i bardzo urzekające :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak ja też bym przyporządkowała kartkę do Kolumbii :) Stamtąd nie mam akurat żadnej kartki, i chociaż też wolę jak kartka jest wysłana z miejsca pochodzenia to jednak lepiej taka niż żadna ;) Ale z drugiej strony mógł wysłać po prostu kartkę z Kostaryki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wolę, jak kartka pochodzi z kraju, z którego została wysłana, ale że z Kolumbii ciężko jest coś otrzymać, to chyba powinnam się cieszyć :D

      Usuń
  5. They are all beautiful! Greetings from Montreal, Canada! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Linda! Greetings from northern Poland! :)

      Usuń
  6. Wszystkie kartki piękne, bo choć są różne, przedstawiają część danej kultury. A ostatnią pocztówkę zaliczyłabym do Kolumbii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne są te kartki :)! Co to Bogoty, ja bym chyba ja przydzieliła po prostu do Kolumbii. Pocztówki dzielę kategoriami typu zwierzęta, natura itd., a turystyczne po prostu przypisuję wg miejsca, które przedstawiają :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Znów mam problem i nie wiem, która z tych pocztówek podoba mi się najbardziej! Londyn jest niby taki standardowy, ale i tak przyciąga wzrok, bo ten widok jest po prostu tak znany, że aż go lubię. Taki londyński Londyn :D
    Floryda ajjj zachęca do odwiedzin. Takim statkiem to z chęcią bym się przepłynęła. Najlepiej w taki rejs po wyspach :D
    Jerozolima chyba jednak najbardziej skradła moje serce. Widok jest cudowny i taki wiosenny.
    Bogota prezentuje się bardzo klimatycznie na tej kartce. Brakuje mi na niej tylko napisu i byłabym niezwykle szczęśliwa. Przyporządkowałabym tę kartkę do Kolumbii, bo zazwyczaj dzielę je według widoku jaki prezentują. No i z Kolumbii nie mam jeszcze kartki, więc tym bardziej bym tak zrobiła. Gratuluję takiej kartki :)!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka