środa, 28 grudnia 2016

151. - 155. USA

 Pole łubinu niebieskolistnego - symbolu stanu Teksas / Field of bluebonnets - symbol of the state of Texas
Wieża Banku Lincolna i Sąd w Fort Wayne w stanie Indiana /  Lincoln Bank Tower and Courthouse in Fort Wayne, Indiana
Zachody słońca w stanie Kansas robią duże wrażenie / Kansas has spectacular sunsets! 
Zaprojektowana w 1785 r. prze Thomasa Jeffersona siedziba parlamentu stanu Wirginia, to pierwszy budynek w Ameryce zbudowany w stylu klasycznej świątyni. Mieści się tu najstarszy organ ustawodawczy na półkuli zachodniej, który jako pierwszy w świecie zaczął funkcjonować na mocy pisemnej konstytucji wolnych i niezależnych ludzi. / Designed by Thomas Jefferson in 1785, the Virginia state capitol was the first building in America constructed in the style of classical temple. It houses the oldest lawmaking body in the Western Hemisphere, the first in the world to function under a written constitution of a free and independent people.
Pierwsza pocztówka z prezydentami w mojej kolekcji / The first postcard with presidents in my collection.

10 komentarzy :

  1. Pierwsza pocztówka skradła moje serducho. Jest przepiękna. Ten łubin sprawił, że chciałabym się znaleźć w takiej scenerii, oj chciałabym :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, sceneria z pierwszej kartki jest piękna, od razu robi się człowiekowi cieplej :)

      Usuń
  2. O widzę, że Twoja kolekcja wzbogaciła się o 4 stany! Najbardziej podoba mi się pocztówka z Wirginii ponieważ tego stanu jeszcze nie mam i przedstawia State Capitol, które mam w swojej kolekcji z 2 innych stanów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat Wirginię otrzymałam od mojej nowej penpaliki, która pochodzi właśnie z tego stanu. W mojej kolekcji już prawie połowa stanów :)

      Usuń
  3. Ta pocztówka z prezydentami jest genialna :) Jeśli chodzi o głowy państw to mam w swojej kolekcji 2 przedstawiające rodzinę królewską w Holandii. Mam nadzieję, że w 2017 roku uda mi się powiększyć zbiory w tej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również chętnie przyjęłabym jakieś inne głowy państw do swojej kolekcji :)

      Usuń
  4. Ja uwielbiam pocztówki z głowami państw, prezydenci, rodziny królewskie... Mam trochę w swojej kolekcji, ale wszystko z krajów europejskich :) Także ta z prezydentami spodobała mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat moja jedyna, ale mam nadzieję, że jeszcze kiedyś otrzymam pocztówki z koronowanymi głowami właśnie z Europy :)

      Usuń
  5. Texas bezapelacyjnie wygrywa :)! Wspaniała pocztówka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza kartka jest mega ! Chce taką !

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka