piątek, 15 kwietnia 2016

107. Norwegia

Norweska pocztówka przyjechała do mnie dzięki uprzejmości Marioli.


To przepiękne miejsce, które tu widzimy to Flåm norweska miejscowość w gminie Aurland, w regionie Sogn og Fjordane, którą zamieszkuje około 450 mieszkańców. 
Każdego roku Flåm odwiedza kilka setek tysięcy turystów. Ta mała wioska jest miejscem, w którym można rozkoszować się jednymi z najpiękniejszych i zapierających dech w piersiach widokami w Norwegii. 
Znajdują się one w Aurlandsfjord, najbardziej wewnętrznej części najgłębszego i drugiego pod względem długości fiordu na świecie — Sognefjord, liczącego 204 km długości i 1308 m głębokości. Flåm jest otoczona przez strome góry, grzmiące wodospady i wąskie doliny.

Kolejne piękne miejsce, które chciałoby się odwiedzić. W samej Europie jest tyle miejsc do zwiedzenia, więc jak tu wybrać? Macie również podobny dylemat, czy może macie już dokładnie określone cele waszych wycieczek?

13 komentarzy :

  1. ale piękna, w ogóle Norwegia jest piękna i te ich wszystkie fiordy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No mam dokładnie określone cele wycieczek... na najbliższe 34 lata. ;) A przepraszam, po zobaczeniu tego wpisu, na 35 lat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja lista wydłuża się co i rusz, więc już sama nie wiem na ile lat do przodu mam własny plan. Aż czasami zbiera złość, że pewnie wielu tych miejsc, po prostu nie uda mi się zobaczyć nigdy.

      Usuń
  3. piękna pocztówka... :)
    Moja najbliższa wycieczka jest planowana na tą niedzielę (oczywiście jeśli pogoda dopisze), planuję mały rajd rowerowy po okolicach Lublina. W sumie to taki w stylu "gdzie mnie oczy poniosą"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie rajdy są bardzo fajne, chętnie bym się na taki wybrała, szczególnie w okolice Lublina, gdyż nigdy tam nie byłam ;)

      Usuń
  4. Bardzo ładna kartka :)! Mój znajomy niedawno był w Norwegii i "złośliwie" wysyłał mi mnóstwo zdjęć :D. Jak tam jest pięknie! Tak bardzo chciałabym się wybrać w te strony. Mam nadzieję, że kiedyś będzie mi to dane :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci tego z całego serca :) Moja znajoma będąc tam w ferie, gdy u nas nie było grama śniegu, tylko same błoto, również 'złośliwie' wysłała mi zdjęcia pięknej norweskiej zimy :P

      Usuń
    2. Nasi znajomi nie mają serca :D! Co do samej Skandynawii, muszę przyznać, że choć marzę o wakacjach gdzieś w Grecji/Hiszpanii, to jednak na północ także mnie ciągnie :)!

      Usuń
  5. Pocztówka jak najbardziej typowa dla Norwegii - naturalne piękno niezmącone śladami cywilizacji.
    A kto by tam chciał podróżować po Europie, kiedy w Polsce tez jest pięknie - tyle miejsc czeka na odkrycie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Norwegia jest taka piękna! :) Kraje Skandynawskie są również w moim top3 do zobaczenia w najbliższej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam określone cele swoich wycieczek do poszczególnych państw europejskich, ale oczywiście wciąż coś przybywa i nie ma opcji, aby zobaczyć wszystko na co ma się chrapkę :D
    Z krajów skandynawskich najbardziej chciałabym zobaczyć Finlandię, najlepiej północą, mroźną część kraju :) W Szwecji już byłam i mi się podobała.
    Kartka jest piękna, widok zachwyca i chyba nawet mam ją w ulubionych! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. przepiękna pocztówka i przepiękne miejsce. fiordy to coś co chyba zawsze będzie na mnie robiło ogromne wrażenie! w Norwegii byłam w Sandefjord jedynie, ale nawet ten malutki fiordzik wyglądał naprawdę pięknie.
    jeśli o mnie chodzi to mam jakieś ogólne cele moich wycieczek czy wyjazdów, ale co jakiś czas zawsze odkrywam coś nowego co dopisuję do mojej listy i już teraz wiem, że życia mi nie starczy, żeby to wszystko zobaczyć na własne oczy, nawet jeśli ograniczę się tylko do Europy. mój podstawowy cel, który ma szanse zostać zrealizowany nim umrę to zwiedzić coś w każdym województwie w Polsce (zostało mi zachodniopomorskie i lubuskie) oraz zwiedzić chociaż kawałek każdego kraju w Europie. ale jak już chciałabym wyszczególnić co w każdym kraju chciałabym zobaczyć to realizacja celu robi się o wiele, wiele bardziej odległa :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne widoki! Norwegię bardzo pragnę odwiedzić, (a pocztówki usilnie zdobyć nie mogę) Ostatnio lista miejsc które chcę odwiedzić stale się wydłuża, jednak Skandynawia to cel na przyszły rok. Mam nadzieję, że wypali, chociaż marzy mi się wielki EuroTrip :D

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka