100. Słowenia

Dziś pocztówka nr 100! Do tego z nowego kraju, no i taka ładna (oczarowała mnie, gdy tylko ją zobaczyłam). Ostatnio ktoś w komentarzach pisał, że ja to takie ładne pocztówki mam. Tak się złożyło, że ostatnio u mnie przestój w offach z PC, więc wrzucam same swapy, które sama sobie wybrałam, a przecież brzydkich nie będę wybierała, wiadomo.

Kartkę dostałam od Mateji, która mieszka w miejscowości o nazwie Kamnik.



Bled i jego okolica dzięki swojemu naturalnemu pięknu jest jednym z najpiękniejszych miejsc wypoczynkowych w Alpach. Charakteryzuje się leczniczym klimatem umiarkowanym oraz termalną wodą źródlaną. Szczyty Jelovice, Pokljuke, Alp Julijskich i Karavank nie tylko chronią miasteczko przed chłodnymi frontami północnymi, ale też odbijając się w gładzi jeziora zapewniają spokojny, przepełniony pięknem odpoczynek.

Bledzka wysepka
Prawdopodobnie pierwszą rzeczą, którą zauważymy patrząc na jezioro – wysepka! Zielona, pokryta drzewami i krzewami skrywa dzwonnicę, kościółek, plebanię, małą samotnię. 

Charakterystyczny Kościół Wniebowzięcia, położony  na wyspie, powstał  jak głosi legenda, na miejscu zniszczonej  w czasie walk z chrześcijanami pogańskiej świątyni  bogini Živy. Legenda została z czasem częściowo potwierdzona przez znaleziska archeologiczne. Pierwotnie stał  tu kościół romański,  przebudowany później w stylu gotyckim. Jednak  świątynia została zniszczona w wyniku trzęsienia ziemi na początku XVI wieku. Wiele lat później powstał obecny, barokowy kościół. Ciekawostkę stanowi XVI-wieczny dzwon życzeń, w który każdy może uderzyć. Z tego powodu przez cały dzień po tafli jeziora niesie się jego ton. Na wyspę można dostać się łodziami pasażerskimi lub samodzielnie, wypożyczoną łódką. (źródło)

14 komentarzy:

  1. Ale cudo! Gratuluję zdobyczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dokładnie takie były moje słowa, gdy zobaczyłam tę pocztówkę: ale cudo! ;)

      Usuń
  2. Ten widok jest cudowny! Z przodu Mazury, z tyłu Tatry, haha :D
    Ogólnie to zauważyłam, że w Słowenii mają piękne widokówki, nie takie byle jakie.
    Znaczki też supi x3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mini Polska można by powiedzieć - Mazury i nieopodal góry ;)

      Usuń
  3. Świetna zdobycz i cudowny widok :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem bardzo nieskromnie - uwielbiam moje pocztówki ze Słowenii! :D Tę kartkę chyba też mam, jeśli pamięć mnie nie myli. Akurat dzisiaj otrzymałam kolejną bajeczną kartkę z tego państwa. Znaczki również mają wspaniałe i jedne z ładniejszych w Europie.
    Bled to miejsce, które zobaczyć bym chciała i w ogóle w Słowenii sporo jest tego typu miejsc, które mnie zachwyciły i które obejrzeć bym chciała nie tylko na kartkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, darujmy sobie skromność :P Ostatnio doszło do mojej listy tyle pięknych miejsc do odwiedzenia, że nie wiem, czy starczy mi lat życia, aby to wszystko zobaczyć ;)

      Usuń
  5. Nie dziwię się, że Cię oczarowała, bo ta kartka jest PRZEPIĘKNA.
    W tym krajobrazie wszystko do siebie pasuje, współgra ze sobą. To musi być bardzo piękne miejsce, które oczywiście chciałabym zobaczyć :]

    OdpowiedzUsuń
  6. można na nią patrzeć i patrzeć tak bez końca... ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny widok i do tego interesujące znaczki.
    Słowenia to biała plama na mojej mapie pocztówkowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to życzę Darku wielu pięknych pocztówek ze Słowenii ;)

      Usuń
  8. Nie wiem już gdzie, ale u kogoś na blogu pisałam, że zakochałam się w tym miejscu po otrzymaniu kartki przedstawiającej właśnie Bled :) Od tamtego czasu jest to miejsce w moim TOP3 do odwiedzenia w najbliższym czasie :)
    Sama kartka jest cudna i sama chętnie otrzymałabym właśnie taką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, ja pisałam, że masz ładne pocztówki :D Bardzo trafiają w mój gust, więc musisz mieć podobny! A pocztówki ze Słowenii uwielbiam i chcę tam pojechać, koniecznie ;) Ta jest przepiękna. Woda, góry i zachód, idealne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie! Też już zauważyłam, że mamy nieco podobny gust, gdy ostatnio otrzymałam Sztokholm od Ciebie ;)

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger