96. Hiszpania

Emporda -  jest naturalnym i historycznym regionem Katalonii w Hiszpanii, od 1936r. dzieli się na dwa powiaty Alt Empordà i Baix Empordà.
Empordà była kolebką wielu szkół artystycznych, w których kształcili się tacy artyści jak: Salvador Dalí, Angel Planells, Joan Massanet i Evarist Valles.

Pocztówkę otrzymałam od Marmolady, której bardzo dziękuję. Jest ona pierwszą z tego kraju, więc bardzo się cieszę. Lubię na nią patrzyć, zwłaszcza o tej porze roku, która nie może się zdecydować, czy jest jesień, czy może jeszcze zima, a czasami bywa już nawet wiosna. A ta kartka przywołuje wspomniania lata i marzenia o odwiedzeniu pięknych zakątków Hiszpanii.


Pozostając przy marzeniach o ciepłej Hiszpanii, życzę Wam miłego tygodnia!

22 komentarze:

  1. Nie byłam nigdy w Hiszpanii, nie mam też żadnej pocztówki z tego kraju. Hiszpania najbardziej kojarzy mi się z flamenco, którego jako mała dziewczynka bardzo chciałam się nauczyć :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny taniec, bardzo lubię patrzyć jak ktoś tańczy flamencko :) Ole!

      Usuń
  2. Podoba mi się ta pocztówka. Na pewno przywołuje ciepłe, letnie wspomnienia i aż chce się lata,słońca i Hiszpanii :) Również życzę miłego i ciepłego tygodnia! U mnie jedynie 3 stopnie na plusie, ale chociaż słonko świeci,więc jest pocieszenie. Życzę też odwiedzenia Hiszpanii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję ;) U mnie trochę mrozu i trochę śnieg pruszył i wczoraj i dziś. Lepsze to niż deszcz i błoto. Marzec napewno przyniesie nam różnorodną pogodę, więc spodziewam się każdej pory roku oprócz lata :P

      Usuń
  3. Nigdy nie byłem w Hiszpanii, lecz płynąłem w wakacje łodzią w Mikołajkach :)
    Miłego tygodnia :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo, że mam niedaleko, to nigdy nie byłam w Mikołajkach :P A na żaglach byłam, gdy mieszkałam w Irlandii ;)

      Usuń
  4. Chciałabym móc się teraz tam przenieść, bo u mnie ciągle deszcz :( W Hiszpanii również nigdy nie byłam, chętnie bym się tam wybrała. Bardzo ładna pocztówka, oryginalna przede wszystkim ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna, klimatyczna pocztówka. Oj, tak, teraz Hiszpanie chętnie by odwiedziła ;p
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie była już wiosna, a tu dzisiaj rano zaskoczył nas wszystkich śnieg :)
    Śliczna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego w ostatnich latach nie bardzo lubię luty i marzec, ponieważ niewiadomo czym nas zaskoczy dany dzień.

      Usuń
  7. Hiszpania to piękny kraj, do którego mogłabym wracać każdego roku;-) piękna kartka:) mnie dziś zaskoczył śnieg i to jak!:D
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wczoraj i dziś rano na szczęście tylko prószył śnieg.
      Dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  8. Zakochałam się w Hiszpanii jakiś czas temu, w języku także. Wciąż czekam na okazję, aby wyruszyć w tamte strony. Bardzo podoba mi się pocztówka :). Tobie również miłego tygodnia :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również czekam na swoją okazję. Jako pierwszy chciałabym zobaczyć Madryt i pójść na mecz mojej ulubionej drużyny Realu :D

      Usuń
  9. nie lubię wypoczynku nad morzem, no chyba, że jednodniowy. Lecz chętnie pospacerowałabym sobie po tych górach w tle. Uwielbiam góry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie lubię leżeć na plaży i się smażyć, ale gdybym się teraz z tej dziwnej marcowej aury przeniosła na taką hiszpańską plaże, to napewno chwilę bym poleżała i pogrzała się w słoneczku ;) A później wypuściła się na zwiedzanie miasteczka :)

      Usuń
  10. taka... ciepła ta pocztówka, wesoła. przywołuje miłe, letnie wspomnienia, nawet jeśli się w tym danym miejscu nie było. szczególnie gdy za oknem taka paskudna pogoda.
    w Katalonii byłam dwukrotnie, ale przyznam, że o Empordzie nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. I taka powinna być pocztówka. Powinna rozbudzać wyobraźnię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W Hiszpanii byłam choć daleko od tego miejsca :) Tak czy inaczej sama pocztówka wywołuje wiele miłych wspomnień związanych z wakacjami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam pocztówki z Hiszpanii, to kraj z którego mam chyba największą kolekcję, chociaż większość przywiozłam sobie sama z kilku wyjazdów do tego kraju :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam tylko tą jedną i to wysłaną z PL. Jakoś nie mogę trafić na kogoś z Hiszpanii, aby się wymienić.

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger