94. New York

Pocztówkę otrzymałam od Grażyny, była to mała wymianka forumowa.



Po raz pierwszy zamarzyłam o Nowym Jorku w Boże Narodzenie wiele lat temu, gdy oglądałam pierwszy raz film 'Kevin Sam w Nowym Jorku'. Jako dziecko zauroczyłam się tym pięknym miastem pokazanym oczami Kevina w okresie świąt Bożego Narodzenia, gdzie wszędzie był śnieg i ozdoby świąteczne – zakochałam się w Plaza Hotel, Central Parku i wielkiej choince w  Rockefeller Center. 

Chciałabym kiedyś choć raz odwiedzić to miasto i:
  • pędzić wraz z tłumem po Manhattanie,
  • pochodzić w cieniu drapaczy chmur,
  • zobaczyć te charakterystyczne, zewnętrzne schody pożarowe i żółte taksówki, 
  • poznać zapach nowojorskiego metra,  
  • zobaczyć Broadway, Grand Central Terminal, Statuę Wolności, Chinatown, West Village, Times Square, Fifth Avenue, Empire State Building, Nowojorską Bibliotekę Publiczną i wiele innych.

Wychodzi na to, że aby to wszystko obejrzeć, moja wycieczka musiała by trwać pewnie z miesiąc. No cóż marzyć zawsze warto ;)

21 komentarzy:

  1. Nigdy nie mów nigdy, życie jest pełne niespodzianek ;)
    A tak na marginesie karteczka jest super

    OdpowiedzUsuń
  2. trochę szkoda tego napisu, który nieco odwraca uwagę od przepięknego ujęcia, niemniej kartka mi się podoba.
    NYC też chciałabym odwiedzić, głównie po to, żeby popatrzeć na te płonące w słońcu dachy Manhattanu i zgubić się w Central Parku. mam w planach, ale wpierw muszę odłożyć na wizę i samoloty a potem już jakoś według mnie poleci... czego i Tobie oczywiście życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieczka do NY to droga sprawa wiadomo, ale żyje się raz ;) Kontakty i znajomości zawsze się jakieś ma, więc czasami można przekimać gdzieś za grosze i zaoszczędzić. Tobie również życzę aby wycieczka do NYC doszła do skutku i udała się :)

      Usuń
  3. Ja Cię kręcę, no kolejna rewelacyjna kartka :D. Znowu idealna do ramki :D! Aczkolwiek ten napis trochę za dużo zajmuje miejsca na kartce mam wrażenie. I tak jest cudownie :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mam szczęście do ładnych pocztówek, w większosci to swapy, które sama wybieram, więc dlatego takie ładne :P

      Usuń
  4. Ach Nowy Jork miasto marzenie:) Znany z tylu filmów, jak np. serial NYPD. Pocztówka świetna oddająca charakter tego miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NYPD (blue) to chyba pierwszy amerykański serial kryminalny, jaki oglądałam będąc jeszcze dzieciakiem. Zostało mi to do dziś, ponieważ przeważnie to co czytam i oglądam to kryminały.

      Usuń
  5. Mnie kiedyś marzył się właśnie Nowy Jork,ale potem moje priorytety się zmieniły, miałam nieco większą wiedzę o miastach i nagle odkryłam, że w sumie to inne miejsca chcę odwiedzić bardziej niż NY. Ujęcie jest jednak genialne, a NY to zapewne wyjątkowe miasto i gdybym miała okazję tam pojechać, to bym pojechała. Szkoda, że ten napis jest taki duży, bo nie mogę skupić się na kartce i widoku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oczywiście życzę wyjazdu do Stanów :)

      Usuń
    2. Dziękuję :) Rzeczywiście napis jest przesadzony, ale widok i tak ładny.

      Usuń
  6. Śliczna pocztówka! Życzę ci tego spełnienia marzenia! :D
    A znaczek trochę przerażający :P zapowiadający podwyżkę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację 6 zł ma kosztować priorytet za granicę :/ napiszkartke zyska sporo klientów, a pp straci. Horror.
      Dziękuję, mam nadzieję, że moje marzenie kiedyś się zisci ;)

      Usuń
  7. Też chciałabym zobaczyć wymienione przez Ciebie miejsca! Obawiam się jednak, że jakbym już postawiła stopę w Nowym Yorku to bym nie wróciła ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kartka jest prześliczna! Nocne widoki to coś co kocham, a zwłaszcza w połączeniu ze światłami miasta! Nowy Jork jest wspaniały, ogromny, cudowny! Chciałabym tam spędzić chociaż parę dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oświetlone miasta nocą lub wieczorem najładniej wyglądają na pocztówkach, mają inny bardziej magiczny klimat niż zwykłe zdjęcia robione za dnia ;)

      Usuń
  9. Kartka jest piękna! Wygląda jak kadr z amerykańskiego filmu o miłości :) Zdecydowanie przyciąga wzrok.
    Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kartka świetna, ja uwielbiam nocne widoki! :) A do Nowego Jorku może jeszcze pojedziesz, nigdy nie wiadomo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kartka jest ładna, choć ja nie umieszczałabym na niej tak ogromnego napisu, bo psuje ją troszkę :( a do NY bardzo chciałabym polecieć :) W sumie to chciałabym zwiedzić całe USA wzdłuż i wszerz :D

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger