93. Chorwacja

Pocztówka od Moni z prywatnej wymiany. Dosłownie zakochałam się w tym miejscu i bardzo, bardzo, bardzo chciałabym kiedyś je odwiedzić.


Zadar to zabytkowe miasto śródziemnomorskie i port. Stare miasto otoczone jest murami i wieżami, leży na półwyspie, z nową częścią połączone jest mostem, który jest symbolem miasta.

Zbudowany według rzymskich zasad urbanistycznych – od kilku większych ulic biegnących wzdłuż odchodzą liczne ulice poprzeczne, które dzielą miasto na prostokątne insule. Stare miasto jest pełne zabytków z czasów antycznych, średniowiecza i renesansu. Świadczą o tym liczne budowle – kościół św. Donata, w którym co roku odbywają się Zadarskie Wieczory Muzyczne, Forum rzymskie w pobliżu głównego placu, Kalelarga – najdłuższa i najszersza ulica, katedra św. Stošiji, Muzeum Archeologiczne z cennym zbiorem i wiele innych zabytków (brama miejska, Arsenał, kościoły, muzea...).

W mieście, gdzie jest najpiękniejszy zachód słońca, zwróconym w kierunku morza i wielu wyspom i wysepkom, które chronią je przed silnymi wiatrami, można się wsłuchiwać w symfonię Morskich Organów i podziwiać instalację Pozdrowienie dla Słońca w pobliżu nowej przystani cruiserów.

17 komentarzy:

  1. Chorwacja jest na czele listy miejsc, które chciałabym zobaczyć, aczkolwiek nie na szczycie! W ogóle nie dziwię się, że się zakochałaś. Pocztówka jest świetna, a film przypadł mi do gustu :). Wakacje jak marzenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory nie miałam Chorwacji na swojej liście, ale już została dodana i plasuje się dosyć wysoko ;) Film ciekawy, co innego przeczytać o tych Organach, a co innego zobaczyć i posłuchać, choćby na filmie.

      Usuń
  2. Cieszę się, że pocztówka Ci się podoba :) O tak, Chorwacja to pięknie miejsce, a Zadar zachwyca! Byłam tam tylko przejazdem w drodze powrotnej z innej miejscowości, ale również mogę powiedzieć, że jestem zakochana w tych klimatach. Jak dla mnie tylko trochę za gorąco, ale w wakacje musi być ciepło, inaczej to nie byłoby lato! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chorwacja ogólnie zachwyca pięknymi widokami, a to miejsce urzekło mnie dosć mocno ;) Masz rację, również tak sobie tłumaczę, że jak jest lato to musi być ciepło. Ostatnio i nasze polskie lata są mega upalne.

      Usuń
  3. Cudownie wygląda to miasto! :) Ja na swojej liście podróżniczej mam tylko Indie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zadar jest faktycznie miastem, które idealnie prezentuje się na pocztówkach. Z Chorwacji mam tylko jedną kartkę, ze stolicy z tego co pamiętam. Ta instalacja jest niesamowita! ❤ W sumie to słyszałam o Chorwacji wiele dobrego, ale średnio ciągnie mnie w tę część Europy. Najpierw stawiam na zachodnią część kontynentu :) Na Chorwację też przyjdzie czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tyle ciekawych miejsc do zwiedzenia, że czasami nie wiadomo na które się zdecydować. Szkoda, że nie można zwiedzić wszystkiego po troszku ;)

      Usuń
  5. Przepiękna pocztówka. I dzięki niej zrobiło się bardzo wakacyjnie. Do Chorwacji wybieram się już chyba od 3 lat, ale raczej w najbliższym czasie nie uda mi się tam dotrzeć :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Chorwacja jest piękna! Od kilku lat się tam wybieram i nie mogę dotrzec... Ale nie mam żadnej brzydkiej kartki z tego kraju, chyba takich nie ma :P

    OdpowiedzUsuń
  7. pocztówka byłaby piękniejsza gdyby była singielkiem, ale ja to ja, chciałabym tylko singleview widzieć :D
    w Zadarze nie byłam, ale podejrzewam, że tak jak wiele innych miejsc w Chorwacji jest przepięknym i klimatycznym miejscem, z którego nie chce się wyjeżdżać. instalacja fenomenalna... aż nabrałam ochoty, żeby znów wybrać się do Chorwacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wole single, ale są też takie multi, które przypadają mi do gustu i tak właśnie jest w tym przypadku ;) Zazdroszczę wycieczki do Chorwacji, mi coraz bardziej ona ostatnio siedzi w głowie.

      Usuń
  8. Piękna pocztówka, zachęca aby tam pojechać:) W Chorwacji nigdy nie byłem, ale poznałem kilku Chorwatów w Niemczech i Szwecji :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Chorawacja to bardzo piękny kraj :) Bardzo dobrze wspominam spędzone tam wakacje i na pewno tam jeszcze wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym kiedyś odwiedzić Chorwację, a takie widoki jak na Twojej pocztówce jeszcze bardziej do tego zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W Chorwacji byłam 3 razy na wakacjach i jestem tym miejscem oczarowana. Jest cudownie. Nadmorskie miasteczka, wszędzie kolorowo, cieplutko, wesoło :) Naprawdę wspaniałe miejsce. Byłam w miejscach na pocztówce i przyznam, że Zadar nawet jak na tak duże miasto nie przytłoczyło mnie swoją nowoczesnością, wręcz przeciwnie :) Polecam, warto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och zazdroszczę, muszę się tam kiedyś wybrać. Dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger