wtorek, 5 stycznia 2016

Lesotho

Nowy kraj i zarazem nowy kontynent :) Dziś przedstawiam Wam Lesotho, które dostałam od Juliusa. Dość długo czekałam na te piękne i egzotyczne pocztówki, chyba ze 3 miesiące, ponieważ w Lesotho przez listopad i grudzień strajkowali pocztowcy. Kartek doszło aż 14, dlatego postanowiłam się nimi podzielić i stąd ta wymianka na forum. Dobrze, że znaczków było aż  8, więc i one poleciały do Was razem z kartkami. 9 pocztówek wysłałam, a dla siebie zostawiłam 5, oto i one:






Pocztówki przybyły z Maseru, które jest stolicą oraz największym miastem Lesotho. Położone jest w zachodniej części kraju, w pobliżu granicy z RPA, nad rzeką Caledon.
Istniejącą w tym miejscu niewielką osadę handlową podniósł do rangi stolicy król Moshoeshoe I w 1869. Maseru było następnie stolicą brytyjskiego protektoratu Basuto w latach 1869-1871 i 1884-1966, kiedy to stało się stolicą niepodległego Lesotho.
Misato stanowi główny ośrodek handlowy i turystyczny. Rozwinął się tu przemysł spożywczy (głównie mleczarski) oraz produkcja spadochronów. Miasto obsługiwane jest przez międzynarodowy port lotniczy oraz przez jedyną w kraju stację kolejową położoną na krótkiej linii łączącej Maseru z Marseilles w RPA.

A teraz pora ubrać się na cebulkę i wyjść na spacer z psem. Przy - 15 jakoś nie robię tego z wielkim entuzjazmem :P U Was też tak zimno?

19 komentarzy :

  1. Bardzo ładne pocztówki, ostatnią już widziałam na innym blogu :D Najbardziej podoba mi się ta pierwsza, bardzo malowniczy krajobraz! U mnie trochę cieplej, ale również na minusie. Wczoraj w nocy spadł śnieg!!!!!! Czekałam na to, choć nie mogę nigdzie wyjść, bo z nogą jeszcze nie czuję się aż tak pewnie, aby wychodzić w taką pogodę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ma padać jutro, a pod koniec tygodnia ma być już na +, więc będzie po śniegu :/ Życzę szybkiego powrotu do pełnej sprawności!

      Usuń
  2. U mnie na szczęście nie jest tak zimno, bo temperatury są zdecydowanie na plusie. Wieczorem +5.
    Te pocztówki są przepiękne! Pierwsza jest... olśniewająco! ♡♡♡ nie mam nic z tego kraju, bo kiedyś ktoś za wymianę zażądał pieniędzy albo kosmetyków - nie pamiętam czego, ale zrezygnowałam z tej wymiany. Gratuluję takiego miejsca!

    OdpowiedzUsuń
  3. CUDOWNE! Nie potrafię zdecydować która najbardziej mi się podoba :-)

    U mnie zimno przez ostatnie dni było - 15 w nocy, w dzień - 7. No i śnieg w końcu jest! Ciekawe jak długo;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłem jednym ze szczęściarzy, którzy otrzymali kartki z Lesotho od Joanny. Bardzo dziękuję za wymianę. Na moim "zagranicznym" blogu to rarytas!
    A kartki są rzeczywiście piękne!

    OdpowiedzUsuń
  5. wow;o Gratuluje i jednocześnie zazdroszczę ;-) ucieszyła bym się z takich pocztówek! ;-) Pierwsza i trzecia skradł moje serce!;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie wszystkie są niezwykłe!!
    Ale gdybym miła wybierać to nr 2 i 5 poproszę :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję! Wszystkie są świetne, ale chyba rzeczywiście to pierwsza wygląda najlepiej, prawie jak z bajki. (´▽`◎)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle pocztówek z tak egzotycznego kraju, masz szczęście:) Ja wybrałbym nr. 2.
    Mam w swojej kolekcji pocztówkę z Durbanu, który położony jest 250 km od Lesotho.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza i trzecia kartka są cudowne! Oczywiście nie mam niczego z tak egzotycznego kraju :) Ale jak widzę jak niektórzy czasami żądają różnych drogich rzeczy czy przelewu pieniędzy na konto za kartkę z afrykańskiego kraju to mi się odechciewa swapów ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nie interesowałam się Afrykańskimi pocztówkami, więc nie mam żadnych niemiłych wspomnień, ale to już któryś raz słyszę właśnie o pieniądzach lub czymś podobnym. Nadal wymieniam się paczkami z kolegą z Lesotho, więc może jeszcze kiedyś wyśle mi jakieś pocztówki to się odezwę :)

      Usuń
    2. Mnie się już kilka razy zdarzyło, że ktoś za pocztówkę żądał pieniędzy :-( Trochę się więc zniechęciłam :-(

      Usuń
  10. Tyle (zaznaczam) PIĘKNYCH pocztówek, normalnie skakałabym z radości, gdyby i mi się udało zaliczyć taką wymianę :D! Ech strajki... widać nie tylko u nas są powody do narzekania na pocztę :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jeszcze chyba nie jest najgorzej, jakby się wydawało :P

      Usuń
  11. Ja też jestem tą szczęściarą, która otrzymała kartkę z Lesotho od Joanny :D Jeszcze raz dziękuję, tym bardziej, że kartka z takiego kraju to prawdziwa perełka!
    W ogóle jestem bardzo pozytywnie zaskoczona ich wyglądem i jakością! Są przepiękne, a na żywo prezentują się jeszcze lepiej! I gdyby była taka możliwość, to przygarnęłabym prawie wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widoki są niesamowite! Cieszę się, że i ja należę do osób, które dzięki Tobie mają ten egzotyczny kraj w kolekcji :) Dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, cieszę się, że mogłam się podzielić z kilkoma osobami :)

      Usuń
  13. Pocztówki są cudowne!! Dziękuję za wymianę!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka