sobota, 5 grudnia 2015

Zimowe Jakuszyce

Pocztówka od romanka. Tag zimowy.
Dziękuję Marcinie, bardzo mi się podoba ten zimowy krajobraz, szkoda tylko, że nadal nie ma podobnego za oknem.

Jakuszyce, pomimo, że są oddalone o kilka kilometrów od Szklarskiej Poręby, stanowią jej część – najwyżej położoną dzielnicę (886 m n.p.m.). Tutejszy klimat porównywalny jest z klimatem alpejskim na wysokości ok. 1500 m n.p.m. Płynie tędy rzeka Kamienna, która jest dopływem Bobru. W Jakuszycach znajduje się również najwyżej położona w naszym kraju stacja kolejowa. Dawniej było tutaj przejście graniczne Jakuszyce – Harrachov.

Natomiast to, z czego Jakuszyce są znane w Polsce i świecie, to Jakuszycka Polana i Ośrodek Narciarstwa Biegowego. Panują tu znakomite warunki do zajmowania się tym sportem. Śniegu jest dużo i leży długo. Odbywają się tu międzynarodowe zawody mi.in: Puchar Świata w Narciarstwie Biegowym, Bieg Piastów oraz zawody o Puchar Polski. Jakuszyce są również miejscem wyścigów psich zaprzęgów.

Poza narciarstwem biegowym energicznie rozwija się turystyka piesza i rowerowa. Jakuszyce leżą tuż przy Przełęczy Szklarskiej – na wschód leżą Karkonosze, na zachód Góry Izerskie. Turyści mają do wyboru dwa pasma górskie z ogromną ilością szlaków turystycznych. W lecie organizowane są: Letni Bieg Piastów – górski półmaraton, oraz Jakuszycka Dziesiątka – bieg na 10 km.


6 komentarzy :

  1. Również żałuję, że takich widoków nie ma za oknem :( Może na święta tym razem śnieg nas zaskoczy. Bardzo podoba mi się ta pocztówka, jest piękna w swej prostocie :) Ludzie w czerwonych ubraniach fajnie wyróżniają się na tle białego puchu. Byłam kiedyś w Szklarskiej Porębie, o Jakuszycach słyszałam właśnie dzięki tym zawodom :) Chętnie się tam wybiorę, może jeszcze nawet tej zimy!

    OdpowiedzUsuń
  2. A dla mnie byłoby najlepiej żeby śnieg był tylko na Święta, ewentualnie jak jest przerwa międzysemestralna na uczelni :D Chociaż jak byłam dzieckiem to mogłabym się cały czas turlać w śniegu :D
    A sama kartka śliczna! :) Tak ośnieżone drzewa zawsze wyglądają super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna pocztówka, widziałam ją już na Facebooku i przypadła mi do gustu :) Lubię właśnie taką "zimową zimę"! Mnóstwo białego puchu, a nie jesienna plucha. Ośnieżone drzewa - uwielbiam to!

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ciepię zimy, śniegu, mrozu, a najbardziej nie lubię chlapy, która powstaje poprzez roztopiony śnieg. Dlatego mam nadzieję, że taka pogoda utrzyma się jak najdłużej. Lecz pocztówki zimowe lubię, są takie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie wyglądają te czerwone kurtki na tle śniegu. (´・ω・`) Nie jestem wielbicielką zimy (wręcz przeciwnie, raczej ciepła i tropików), ale ta kartka w pewien sposób mnie urzekła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo oryginalna pocztówka, taka inna.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka