Lomaterveiset czyli Pozdrowienia z wakacji

Pocztówka otrzymana w sezonie letnim, przybyła z Joensuu.

Joensuu to miasto leżące na wschodzie Finladii w regionie Północnej Karelii. Liczy sobie nieco ponad 70 tys. populacji. Jest miastem studenckim - około 12 tys. studentów studiuje na Uniwersytecie Joensuu i Politechnice Północnej Karelii. Miasto zostało założone w 1848 roku przez rosyjskiego cara Mikołaja I Romanowa. Było i nadal jest ważnym obszarem do współpracy handlowej z pobliskimi regionami w Rosji.
Joensuu zostało nazwane "Leśną Stolicą Europy", głównie ze względu na znajdujący się w nim Europejski Instytut Leśny.


Niedźwiedź, wilk, łoś - piękne zwierzęta, a i widok lasu na tej pocztówce bardzo mi się podoba. Aż chce się spakować plecak i namiot, założyć wysłużone buty trekkingowe i wyruszyć w tą głuszę.

8 komentarzy:

  1. Ale piękna kartka! Finlandia? Myślałam, że to Kanada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Namiot w głuszę w towarzystwie niedźwiedzia, wilka i łosia jakoś nie do końca do mnie przemawia :) Chociaż wybrać się w te tereny bym chciała :) I też tego typu widoków z Finlandią jakoś nie kojarzyłam, a stereotypowy śnieg raczej.

    OdpowiedzUsuń
  3. dokładnie, widok lasu na tej kartce jest zapierający dech w piersi! przepiękne miejsce, aż chciałoby się tam wędrować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne miejsce dla miłośników natury i ucieczki od cywilizacji. Większość moich pocztówek z Finlandii jest w podobnym klimacie - przede wszystkim dzika przyroda i brak ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna kartka! Uwielbiam te ich łosie na kartkach i jakoś nigdy nie przestaną mnie one zadziwiać - sama nie wiem czemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam łosie, mają takie miłe mordki :D

      Usuń
  6. Miejsce wydaje się idealne na wypoczynek z daleka od innych ludzi. Łosie są piękne i lubię je na pocztówkach. Tylko raz widziałam łosia i to jest naprawdę wieeelkie zwierzę... Chciałabym odwiedzić Finlandię, właściwie to północną Finlandię, która jest dla mnie takim miejscem, w które można uciec i żyć bez telefonów, internetu, itp. :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger