Dania/Denmark

First, thanks a lot Hans for great swap.  I like postcards and stamps from you! As you write: good luck in the future!

Tydzień temu umówiłam się na direct swap z Hansem, który mieszka w Danii. Co jest ciekawe, znalazł mnie sam, szukając aktualnych blogów i napisał do mnie maila, a że jeszcze nie miałam pocztówki z Danii, to pomyślałam czemu nie. Umówiliśmy się na 3 pocztówki. Jedną ze znaczkiem ostemplowaną i kolejne dwie w kopercie. Pierwszą dostałam już w piątek, ale postanowiłam poczekać i pokazać Wam wszystkie razem.


Glud Museum - nazwane przeze mnie Muzeum Gluta :P Kolejna muzealna kartka, którą otrzymałam w niedługim czasie. Ta podoba mi się nieco bardziej, ponieważ bardzo lubię budynki, które budowane są w szachulec. Muzeum jest skansenem położonym w małej miejscowości Glud w gminie Hedensted, na wschodnim brzegu Danii. Ukazane jest tam życie rolników, którzy żyli na tym obszarze od połowy 1600 do połowy 1900 roku. 

A tak prezentują się znaczki. Świąteczne ciasteczko ^^


Østjylland/Jutlandia - region administracyjny, więc to chyba odpowiedznik naszego województwa. Na pocztówce przedstawione są właśnie miejsca/miejscowości, które możemy znaleźć w regionie Jutlandia:
  • zamek Koldinghus
  • miasto Horsens
  • miasto Vejle
  • miasto Arhus
  • most Lillebæltsbro
  • Jellingstenene - kamienie runiczne
  • miasto Randers
  • miasto Fredericia


Ostatnia pocztówka pochodzi z Grenlandii i przedstawia Aasiaat - miasto w zachodniej części Grenlandii, położone nad zatoką Qeqertarsuup Tunua, na przybrzeżnej wyspie Saqqardlit. Znajduje się w tam morski port przeładunkowy oraz port lotniczy. 


Na koniec uraczę Was jeszcze znaczkami, które były na kopercie.
Kvinders Valgret czyli prawo wyborcze kobiet. W 1915 roku wprowadzono poprawki w Duńskiej konstytucji, dające kobietom prawo głosowania i kandydowania w wyborach. W tym roku obchodzona jest 100 rocznica.


6 komentarzy:

  1. Z Danii mam tylko dwie karki przywiezione od przyjaciół :) Bardzo podoba mi się twoja pierwsza!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hans, jak zawsze niezawodny. sporą liczbę osób w postcrossingowym blogowym światku już uraczył fajnymi kartkami :) Grenlandia świetna, moja kartka z Grenlandii (też od Hansa) wygląda na o wiele bardziej opustoszałe miejsce niż Twoja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te domki na Twojej grenlandzkiej pocztówce wyglądają uroczo :) WIdzę, że Hans to blogowy poszukiwacz - tak również można można.

      Usuń
  3. Też lubię budynki o układzie szachownicowym (czy jak to się tam nazywa dokladnie) :) znaczki wszystkie są świetne, ale ciasteczko wymiata! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście pomyliłam układ szachownicowy, bo tak się to nie nazywa :p

      Usuń
  4. Ten znaczek z ciasteczkiem jest obłędny! :D Chyba muszę porozmawiać z kimś z Danii! :D 2 kartka podoba mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger