Vermont

24 stan w kolekcji! 4 pocztówka od Joe'go, od którego otrzymałam jeszcze kartki z Maine, Massachusetts i Kuby.



Vermont - stan Nowej Anglii, położony w północno-wschodniej części USA. Stolicą jest Montpelier. 4 marca 1791 Vermont został przyjęty jako 14 stan do Unii.

Na północy graniczy z Kanadą, na południu ze stanem Massachusetts, na wschodzie z New Hampshire, a na zachodzie z Nowym Jorkiem.
Nazwa stanu pochodzi od francuskiego Les Verts Monts, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „zielone wzgórza”. Przydomek stanu, Green Mountain State, nawiązuje do Gór Zielonych.

Tereny obecnego stanu były pierwotnie zamieszkane przez Indian z plemion Irokezów, Algonkinów i Abenaków.

                                                                       ✻✻✻✻✻✻✻✻

Vermont U.S. states of Massachusetts to the south, New Hampshire to the east, New York to the west, and the Canadian province of Quebec to the north. Lake Champlain forms half of Vermont's western border with the state of New York and the Green Mountains run north-south the length of the state. The state capital is Montpelier.

For thousands of years indigenous peoples, including the Mohawk and the Algonquian and Abenaki, occupied much of the territory that is now Vermont.

6 komentarzy:

  1. Jak sielsko wygląda ten stan, coś dla miłośników natury:) Ja jeszcze nie mam tego stanu w swojej kolekcji 23 stanów USA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn, że chętnie wybrałabym się do tego stanu, widać, ze wszystkie pory rku tam występują, wiec jest podobnie, jak u nas.

      Usuń
  2. Krówki i jesienny widoczek podobają mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki spokojny ten stan i nieco jakby do Polski podobny :P Gratuluję tylu stanów w kolekcji! Sama jestem ciekawa z ilu mam już pocztówki. Z Vermont coś mi się kojarzy, że chyba mapkę mam, ale pewna nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja również jestem ciekawa, z ilu stanów udało Ci sie zabrać kartki. Gdy kiedyś przyjdzie Ci do głowy, aby je policzyć, to daj znać ;)

      Usuń
    2. Jeśli tylko nie zapomnę to na pewno dam znać :)

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger