173. Liechtenstein


Cześć!
Dziś mam dla Was świeżutką pocztówkę, którą wyciągnęłam ze skrzynki dosłownie 30 minut temu. Nie dość, że jest na niej przecudny widok, to dodatkowo jest to moja pierwsza kartka z tego państwa. Pocztówkę otrzymałam od Oli i Mohameda, którym serdecznie dziękuję! - przy okazji zapraszam na blog Polish Egyptian Travels i post o road trip'ie (klik!), z którego właśnie otrzymałam dzisiejszą pocztówkę.

Zamek Vaduz góruje nad pozostałymi zabudowaniami Vaduz - stolicy i drugiego pod względem wielkości miasta Liechtensteinu, położonego na prawym brzegu Renu, przy granicy ze Szwajcarią.
Twierdza ta w swojej obecnej formie powstała w XVI wieku i po dziś dzień pełni funkcję siedziby rodowej Książąt Liechtenstein. Ze względu na to, że cały czas na zamku zamieszkuje rodzina książęca jego wnętrza nie są udostępnione dla zwiedzających.
W czasie swojego istnienia obiekt był wielokrotnie przebudowywany, rozbudowywany i modernizowany. Wewnątrz zamku znajduje się kaplica świętej Anny z pochodzącym z XV wieku gotyckim ołtarzem.
I na koniec, piękny wiosenny znaczek z Vaduz :)

7 komentarzy:

  1. Super, że dotarła! Naszą też wyciągneliśmy dzisiaj ze skrzynki :) Byłam we wszystkich sklepach z pamiątkami, na poczcie i w muzeum znaczków pocztowych i wszędzie pytałam o ładne znaczki, ale niestety wszędzie mieli tylko motyla :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak, jak u mnie na poczcie, z krajowych to przeważnie mają tylko niebieskie kafle, a z zagranicznych róże, dlatego ostatnio zrobiłam zamówienie na PP ;) Znaczek z motylem bardzo mi się podoba, naprawdę :)

      Usuń
  2. Też otrzymałam pocztówkę od Oli i Mohameda z Liechtensteinu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pocztówka z tego mini-państewka to prawdziwy rarytas, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także otrzymałam od Oli i Mohameda karteczkę :). Muszę przyznać, że to moja pierwsza pocztówka z Liechtensteinu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja również, choć raz zdarzyło mi się wysłać tam kartkę i z tego, co pamiętam dotarła mega szybko.

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger