wtorek, 27 września 2016

128. Malta - new country

Valletta to stolica Malty położona na półwyspie Sciberras pomiędzy dwiema zatokami: Wielki Port i Marsamxett. Jest najdalej wysuniętą na południe stolicą w Europie. Valletta z 320 zabytkami, jest jednym z najbardziej zagęszczonych obszarów zabytkowych na świecie. Znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO w 1980r. Została wybrana Europejską Stolicą Kultury 2018.

Valletta  is the capital city of Malta. Geographically, it is located in the South Eastern Region, in the central-eastern portion of the main island of Malta having its western coast with access to the Marsamxett Harbour and its eastern coast in the Grand Harbour. Valletta is the southernmost capital of Europe and the second southernmost capital of the European Union. The City of Valletta was officially recognised as a World Heritage Site by UNESCO in 1980. Was selected the European Capital of Culture 2018.




Co znajduje się na pocztówce? Od lewej zgodnie z ruchem wskazówek: 
  • Górne ogrody Barrakka
  • Konkatedra Św. Jana
  • Nabrzeże Walletty i restauracje
  • Podłoga w Katedrze Św. Jana z nagrobkami rycerzy

What's on a postcard? From top left clockwise:
  • The Upper Barracca
  • St Jihn's Co-Cathedral
  • Walletta (waterfront) with its restaurants
  • The floor of St John's with the tombstones of the knights

10 komentarzy :

  1. Widziałam tę karteczkę już na fanpage i się zakochałam! No a znaczki to w ogóle poezja. Gratuluję takiego nabytku <3!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja, jak tylko ją zobaczyłam, to zrobiłam wielkie wow :D

      Usuń
  2. Gorgeous! I look forward to your first letter, too!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I sent a letter on Tuesday, so soon you will get it :)

      Usuń
    2. Looking forward to it, Joanna, and I'll write back quickly! Thank you.

      Usuń
  3. Piękna kartka i gratuluję nowego kraju :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję nowego kraju! Pięknie wygląda ta pocztówka oraz znaczki. Ja z Malty to mam chyba tylko 1 znaczek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję serdecznie nowego państwa w kolekcji :) Pocztówka jest faktycznie bardzo ładna, a te górne ogrody i nabrzeże podobają mi się najbardziej. Mam z Malty chyba trzy pocztówki, ale to dlatego, że znajoma tam była, a poza tym wymieniałam się listami przez pewien czas z jedną z tamtejszych osób. Malta jest chyba naprawdę klimatyczną wyspą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, patrząc na te krajobrazy musi być tam pięknie. I dziękuję :)

      Usuń
  6. Chyba nie mam żadnej kartki z Malty. Ale Malta wygląda cudownie :) Na pocztówce i w rzecyziwstości też. Chociaż nigdy nie byłam, ale zawsze podziwiam zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka