piątek, 2 września 2016

124. Austria - Wiedeń - Vienna

Witajcie!

Jak może niektórzy zauważyli, wpadło mi 5000 wyświetleń na stronie! Bardzo się cieszę i dziękuję za to, że tu zaglądacie i komentujecie, ponieważ dzięki temu bardziej się motywuję i aż chce mi się tutaj do Was wracać :) Tak sobie myślę, że przy 10 000 trzeba będzie zrobić jakiś konkurs ;)

Wracając do tematu. Dziś nowy kraj - Austria. Pocztówkę otrzymałam w marcu z Polskiego Instytutu w Wiedniu, za którą dziękuję całemu zespołowi Placówki.

I just noticed that my blog has passed the 5000 page views! I am very happy and thank you to those who read and comment on my blog. Back to the topic. Today, a new country - Austria. This Postcard I received in March from the Polish Institute in Vienna.




Co tutaj mamy (What we have here) - zaczynając od lewego górnego rogu i poruszając się w prawo (Starting from the top left corner and moving clockwise):
  • Pałac Schönbrunn / Schönbrunn Palace
  • Belweder – kompleks pałacowy / Belvedere - palace complex
  • 2 photos at the bottom - Pałac Hofburg / Hofburg Palace

Czy ktoś z Was odwiedził zabytki z mojej pocztówki? Osobiście jeszcze nie byłam w Austrii, więc wszystko jeszcze przede mną.

16 komentarzy :

  1. sympatyczna pocztówka a do tego jeszcze z unikalną pieczątką - super, lubię, kiedy na kartce są jeszcze jakieś dodatkowe stemple, które nadają jej indywidualnego i niepowtarzalnego charakteru.
    w Wiedniu byłam 7 lat temu na Sylwestra więc to była bardzo szybka wycieczka, na Schonbrunn niestety nie starczyło czasu, czego bardzo żałuję (ale jest to też motywacja, żeby wybrać się tam raz jeszcze). natomiast pozostałe miejsca widziałam i na żywo zrobiły na mnie ogromne wrażenie, bo uwielbiam tę habsburską architekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ta architektura jest bardzo ładna, ja ogólne lubię budowle w jasnych kolorach, ponieważ wokół mnie tylko czerwona cegła (mówię oczywiście o zabytkach), która od dziecka bardzo mi się nie podoba - jest taka smutna i okropna, choć oczywiście bywają piękne i potężne zamki, które robią wrażenie.
      Pieczątka rekompensuje brak znaczka ;)

      Usuń
  2. W Wiedniu byłam w lipcu tego roku;) niestety to była wycieczka eurotrip więc za wiele nie zobaczyłam.. z Twojej pocztówki widziałam tylko Pałac Hofburg;) Wiedeń bardzo nam się spodobał i na pewno tam wrócę;)
    Kupiłam sporo pocztówek, i nawet mam kilka z tej serii co masz tą pocztówkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja byłam w ogrodach pod pałacem Schonbrunn i się zakochałam!Jest tam przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pocztówka! :) Jeszcze nigdy nie byłam w Austrii, ale mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam zagościć. Przede wszystkim - na austriackich skoczniach narciarskich. :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie wybrałabym się z Tobą na jakiś konkurs skoków narciarskich ;)

      Usuń
  5. W Wiedniu byłem i miałem okazję zobaczyć wiele interesujących zabytków architektury. Warto także odwiedzić Diabelski Młyn - Riesenrad, jedno z najstarszych urządzeń tego typu na świecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na taki Diabelski Młyn chętnie bym się skusiła :) I to zapewne on jest pokazany na literce A w napisie VIENNA.

      Usuń
  6. Super! Gratuluję okrągłej liczby wyświetleń. Oby rosła z dnia na dzień :).
    Bardzo fajną kartkę dostałaś, kilka wizytówek Austrii na jednej pocztówce ^^. Pamiętam, że na pewno o pałacu uczyłam się na niemieckim w technikum. No ale z racji, że to była szkoła średnia, to teraz już praktycznie nic nie pamiętam :D. Mam nadzieję, że będę mogła nadrobić te braki przy okazji wizyty w tym mieście, która to bardzo mi się marzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi oczywiście o Schönbrunn Palace :D.

      Usuń
    2. Dziękuję :)
      Jak za bardzo nie lubię kartek multi, to ta nawet przypadła mi do gustu. Jest taka inna, oryginalna, dzięki temu ciekawemu napisowi, no i przepięknym budowlom. No to życzę wycieczki do Wiednia i spełnienia marzenia :)

      Usuń
  7. Również nie byłam w Austrii! Napis na kartce jest super! Uwielbiam dodatkowe pieczątki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już myślałam, że jestem jedyną osobą z grona blogowiczów, która nie była jeszcze w Austrii. W takim razie życzę nam obu takiej wycieczki :)

      Usuń
  8. W Wiedniu miałam być w ubiegłym roku, no ale nie wyszło. Będę musiała nadrobić! :) Kartka jest interesująca, ma świetny stempel, a wszystkie obiekty są mi znane, ponieważ również mam z nimi pocztówki :)
    Gratuluję liczby wyświetleń i życzę kolejnych, bo one rzeczywiście motywują do dalszego rozwoju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to moja pierwsza z tego kraju, wiec za bardzo nie znałam tych zabytków, ale dzięki przygotowywaniu posta wiem o nich już dużo więcej :) Dziękuję!

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka