123. USA

Witajcie!

Czy zdarza się Wam umawiać na prywatne swapy przez stronę postcrossing.com? Mi zdarzyło się już kilka razy i jestem bardzo zadowolona. Ostatnio postanowiłam wzbogacić moją kolekcję stanów US i tak oto trafiła do mnie kartka z Bostonu. Joseph trafił idealne w moje gusta - cudny widok na miasto i piękne kolory zachodzącego powoli słońca. Tak oto do mojej kolekcji dołączył kolejny stan - Massachusetts.

Hello!
Today I want to show a postcard from Boston. It is private swap with postcrossing.com. This beautiful postcard I received from Joseph who chose the perfect card - wonderful view of the city and the beautiful colors of the sunset. To my collection joined by another state - Massachusetts.


Piękne znaczki. / Beautiful stamps.
Massachusetts - stan położony w Nowej Anglii na wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. Na północy graniczy ze stanem New Hampshire oraz stanem Vermont, na zachodzie ze stanem Nowy Jork, a na południu z Connecticut i Rhode Island. Nazwa stanu pochodzi od nazwy plemienia indiańskiego i oznacza miejsce wielkiego wzgórza.
Dewiza: Ense Petit Placidam Sub Libertate Quietem (łac.) – "Mieczem szuka spokoju w wolności"
Symbole: wiąz amerykański, sikora, biedronka i inne.
Sławni ludzie: Samuel Morse,  John F. Kennedy, Robert Kennedy, Ted Kennedy, Jacqueline Kennedy, John Kerry.

Boston - stolica stanu założona w 1630 roku (na obszarach, gdzie znajduje się współcześnie Boston, pierwsza osada została założona przez kolonistów z Salem - tak tego od czrownic ). Jest jednym z najstarszych i ze względów kulturowych najważniejszych miast w USA. Jest wiodącym ośrodkiem naukowym i gospodarczym, głównie w dziedzinie finansów i zaawansowanych technologii, przede wszystkim biotechnologii, przemysłu zbrojeniowego (Raytheon), informatyki (m.in. laboratoria i instytuty informatyki teoretycznej, nowatorskich technologii mediów i sztucznej inteligencji, Massachusetts Institute of Technology, setki firm informatycznych) i szkolnictwa wyższego (działa tu ok. 50 uniwersytetów i college'ów, z ponad 100 tys. studentów).

Przydomki Bostonu
Miasto przez lata zdobywało nowe przydomki, które miały w jak najlepszy sposób oddawać jego złożoność. Do najpopularniejszych z nich zalicza się m.in. „Amerykańskie Ateny”, który akcentuje bogate dziedzictwa kulturalne i naukowe Bostonu. Nazwanie tegoż urokliwego miasta „Kolebką Wolności” odnosi się natomiast do znaczącej roli odegranej podczas wojny o niepodległość. Jeszcze inni mianują Boston „Miastem na Wzgórzu”, „Miastem Czempionów”, bądź „Miastem Fasoli”.

9 komentarzy:

  1. Nie umawiałam się jeszcze na prywatne swapy przez Postcrossing. Muszę jednak przyznać, że ta bostońska pocztówka piękna. :) Bardzo lubię takie "ciepłe" pocztówki, a miasto w blasku zachodzącego słońca to jedna z moich ulubionych scenerii. :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dokładnie tak, jak u mnie. Uwielbiam takie klimaty na swoich kartkach ;)

      Usuń
  2. Na swapy umawiam się tylko przez stronę postcrossing - 100% udanych wymian!
    Świetny widok na pocztówce, podkreślający nowoczesne oblicze tego miasta. Z Bostonu też mam pocztówkę, ale tylko z jednym budynkiem, więc nie wygląda tak imponująco jak Twoja:)Nie wiedziałem, że klan Kennedy wywodzi się z tego miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie tylko ja wymieniam się w ten sposób ;) Jest to chyba jedna z pewniejszych form wymiany.

      Usuń
  3. Świetna pocztówka :-) Na swapy umawiam się tylko przez postcrossing.com :-) Różnie to bywa czasem trafiam na nieuczciwych osobników i kartki są stracone ;-( W większości jednak jest ok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się wybierać ludzi, którzy są często dostępni i mają dość sporo wysłanych pocztówek, więc jak na razie 100% udanych wymian - na szczęście.

      Usuń
  4. Kartka wspaniałą, osobiście się na swapy nie umawiam, za to moja siostra bardzo często je praktykuje :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że zamiłowanie do postcrossingu jest u Ciebie rodzinne :)

      Usuń
  5. Kilka razy umawiałam się na swapy przez postcrossing.com i równiez zawsze byłam zadowolona :D Gratuluję nowego stanu ! :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger