117. Hiszpania

Przyszły wakacje, nastał czas wycieczek i podróży, dlatego dziś przygotowałam iście turystyczną pocztówkę, którą otrzymałam w kwietniu, a przybyła do mnie z Walencji.


Walencja jest miastem hiszpańskim, leżącym nad rzeką Turia, na wybrzeżu Morza Śródziemnego, jest stolicą prowincji i wspólnoty autonomicznej o tej samej nazwie. Jest trzecim co do liczby mieszkańców miastem Hiszpanii, słynie ze sportu, dlatego w 2011 roku Walencja otrzymała tytuł Europejskiej Stolicy Sportu. Pod względem geograficznym Walencja położona jest pośrodku liczącej 930 hektarów żyznej niziny. Otoczona regionem sadowniczym zwanym Huerta de Valencia. W 2009 r. liczyła 814 208 mieszkańców. Jest to ważny ośrodek przemysłowy, finansowy i kulturalno-naukowy. Posiada liczne zakłady przemysłowe, duże porty handlowe i pasażerskie, a także ważne węzły kolejowe (stacja València Norte), drogowe i lotnicze. Miasto ma status metropolii o znaczeniu globalnym. W mieście funkcjonuje kilka szkół wyższych (np. Uniwersytet de Valencia założony w 1500 r., który na początku lat 70-tych XX w. został przeniesiony do miasteczka uniwersyteckiego; akademia sztuk pięknych; politechnika, która jest uczelnią o największej ilości studentów zagranicznych w Europie), liczne muzea (m.in. Narodowe Muzeum Ceramiki oraz Muzeum Sztuk Pięknych z bogatym zbiorem malarstwa hiszpańskiego) i ogród botaniczny. Jako ciekawostkę warto dodać, że flaga Walencji jest niemal identyczną kopią chorągwi przyznanej w 1238 r. miastu Walencji przez króla Aragonii Jakuba I Zdobywcę; przyjęta została 1 lipca 1982 r.

Posiadacie w swojej kolekcji pocztówkę z Walencji, a może komuś z Was udało się zwiedzić to miasto? 

***

Jak tam u Was pogoda? U mnie wczoraj przetoczyła się nawałnica, która powaliła wiele drzew, pozrywała linie energetyczne i dachy, a gdzieś nawet zmiotła stodołę. Pierwszy raz w życiu widziałam coś podobnego. 
A tak wyglądało to co się działo za oknem (filmik mojego autorstwa):


10 komentarzy:

  1. Hiszpania <3. Ona jest chyba na równi z Grecją - obie bardzo chciałabym zobaczyć osobiście, zwiedzić i odpocząć... Nawałnica - OMG! Podobnie było u mnie w sobotę. W pewnym momencie zaczął padać grad. Bałam się, że przez tę pogodę będę mieć problem z odbiorem meczu :D! Antena lubi się nam zbuntować w takich chwilach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda ta pocztówka z mapką, no i autobusy prawie jak w Londynie :) Z Hiszpanii mam jedynie Barcelonę i Madryt. A do Hiszpanii chciałbym odbyć podróż śladami mojego ulubionego amerykańskiego pisarza Hemingwaya.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna pocztówka :) Chciałabym kiedyś móc zobaczyć to miejsce na żywo. W moich okolicach ostatnio też była okropna nawałnica, bo jak jechałam na uczelnię yo widziała bardzo dużo poprzewracanych i połamanych drzew.
    Zapraszam Cię do zabawy Liebster Blog Award :) Potrzebne informacje znajdziesz tu http://penpalspoland.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w wolnym czasie się tym zajmę :)

      Usuń
  4. Piękna pocztówka. W pełni oddaje klimat pięknej Walencji. :) Niedawno jedna z moich penpalek odwiedziła Hiszpanię i przywiozła mi pocztówkę z Madrytu, ku mojej uciesze. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Walencja to przepiekne miasto. Zdecydowanie polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W Walencji nie byłam i nie mam stamtąd żadnej pocztówki, ale taka z mapką jest bardzo ciekawa i ładna. Hiszpania to wspaniały kierunek na podróż! Polecam :)
    Co do nawałnicy to wow! Robi wrażenie Twój filmik...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na pocztówki i zdjęcia, Hiszpania jest pięknym, a przede wszystkim welo barwnym krajem. Chciałabym kiedyś tam dotrzeć :)

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger