niedziela, 19 czerwca 2016

116. Kanada

Hej! 
Mamy dziś piękną i gorącą niedzielę, która nastała po dwóch dniach burz i silnych wiatrów, które w moim powiecie powaliły dużo drzew. Łikend uważam za udany, byłam na koncercie (w sumie byłam jednym z organizatorów) zespołu: Cisza jak ta, oraz spędziłam noc na graniu na gitarze i śpiewaniu do upadłego. Uwielbiam moje harcerskie łikendy, wtedy mogę naładować swoje akumulatory pozytywną energią na kolejne długie tygodnie pracy.

Przechodząc do tematu, mam dziś dla Was pocztówkę z Toronto, którą otrzymałam od znajomego Artura, który mieszka w Kanadzie na stałe. Jest to pierwsza pocztówka z tego kraju, więc bardzo się z niej cieszę, ale również podoba mi się, jak chyba większość nocnych widoków.



Wieża CN (CN Tower, a dokładniej Canada's National Tower) jest do niedawna najwyższą wolnostojącą budowlą na świecie o wysokości 553,33 metrów. Została otwarta w 1976 rku. Jej nazwa pochodzi od przedsiębiorstwa kolejowego Canadian National Railway (CN), które wybudowało wieżę, lecz następnie pozbyło się jej w latach 90. XX wieku, co spowodowało nieznaczną zmianę oficjalnej nazwy z zachowaniem skrótu.

Działa jako wieża telewizyjna, ma ogólnodostępne tarasy widokowe, obrotową restaurację i kompleks rozrywkowy. Położona jest w centrum miasta, na styku Entertainment District, Financial District i Harbourfront. Obok wieży stoi Rogers Centre – pierwszy na świecie stadion z całkowicie odsłanianą kopułą.

CN Tower to najbardziej widoczny symbol i atrakcja miasta. Wieżę widać z każdego punktu miasta i z bardzo daleka poza nim. Wieża przez ponad 25 lat była najwyższą wolnostojącą budowlą, wpisaną oficjalnie do Księgi rekordów Guinnessa. W pogodny dzień ze szczytu można dostrzec wodospad Niagara oraz Stany Zjednoczone po drugiej stronie jeziora Ontario.


W Waszych zbiorach zagościła już pocztówka z Kanady? Jeśli tak, to do komentarza dorzućcie link, chętnie je zobaczę.

11 komentarzy :

  1. Ja z Kanady dostałam jedną pocztówkę a dokładnie z Nowej Szkocji -> https://www.postcrossing.com/postcards/CA-600895
    jednak Kanadę najbardziej kojarzę z Wyspą Księcia Edwarda i Anią z Zielonego Wzgórza, którą uwielbiałam jako dziewczynka, z resztą nadal darzę ją sentymentem. Chciałabym dostać stamtąd pocztówkę o ile to możliwe :)
    U nas pogoda praktycznie cały czas słoneczna. Co prawda przeszła tutaj wichura i to bardzo mocna ale trwała ona kilka godzin. Co do koncertu, też z chęcią bym na nim była. Lubię ten zespół i jego utwory :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak film o Ani lubiłam, tak książki nie cierpiałam i nie szło mi jej czytanie. Tobie zyczę, abyś kiedyś otrzymałam wymarzoną pocztówkę ;)
      Buziaki!

      Usuń
    2. A co do Twojej pocztówki z Nowej Szkocji, to bardzo mi się podoba ;) Śliczny widoczek, choć bardziej kojarzy mi się z Norwegią, a nie Kanadą.

      Usuń
  2. Imponujący widok! Chociaż mam ponad 30 pocztówek z Kanady, to ani jednej z Toronto: https://www.flickr.com/photos/135177761@N07/sets/72157656277758629/
    Zazdroszczę Twojemu koledze, ponieważ moim największym marzeniem jest wyjazd do Kanady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Górskie widoki na Twoich pocztówkach są przepiękne. Życzę Ci Darku, abyś spełnił swoje marzenie ;)

      Usuń
  3. Bardzo ładną kartkę wybrał dla Ciebie znajomy :) Z Kanady mam 3 kartki, tutaj są dwie z nich http://skrzynkapelnawrazen.blogspot.com/search/label/Kanada
    natomiast trzecia przedstawia...kwiatki. Pamiętam jaka byłam zawiedziona gdy ją dostałam, tym bardziej, że wówczas to była moja pierwsza kartka z Kanady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również byłabym zawiedziona, więc nie dziwię Ci się. Obie Twoje kartki mi się podobają, ale ta z funkcjonariuszem (chyba dobrze piszę) Konnej Policji jest obłędna. Kiedyś oglądałam serial 'Na południe' gdzie występował właśnie taki funkcjonariusz i wilk.

      Usuń
  4. Ale fajny znaczek <3 Uwielbiam kanadyjskie i amerykańskie znaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Te z Finlandii również są nadzwyczajne.

      Usuń
  5. Śliczna kartka. Z Kanady mam pocztówkę mam, ale niestety nie pamiętam z jakiego miasta. Pewnie z jakiegoś małego udało mi się zdobyć :) Świetny znaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna piękna pocztówka w Twojej kolekcji. Nocne widoki to się potrafią zaprezentować na kartkach i przyciągnąć wzrok. Na taką wieżę, z tarasem i obrotową restauracją to z chęcią bym wjechała. Najlepiej w słoneczną pogodę, aby ujrzeć Stany Zjednoczone! :) Mam już kilka kartek z Kanady, a część z nich znajdziesz tutaj: http://kingway007.blogspot.de/search/label/Kanada

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka