108. Japonia

Witajcie Kochani! 
Nie było mnie przeszło 2 tygodnie. Niestety nawał zajęć i mały remot sprawił tę moją absencję, ale już jestem i to bogotsza o wiele ciekawych pocztówek. Dziś, w ten majowy weekend mam dla was iście wiosenną kartkę z Tokyo, którą dostałam z PC od Noriko.



Zamek Kochi (高 知 城, Kōchijō) jest jednym z zaledwie 12 japońskich zamków, które przetrwały pożary, wojny i inne katastrofy. Zachował w stanie wręcz idealnym architekturę z okresu Edo. Pierwsze zabudowania powstały na wzniesieniu zamkowym już w połowie XIV wieku i znane były jako Odakasa-jō (大高坂城), czyli dosłownie „zamek na bardzo wysokiej górze”. Budowniczym był słynny w tamtych czasach specjalista Dodo Echizen.
Unikalną cechą zamku jest to, że jego główną wieżę nie używano wyłącznie do celów wojskowych, ale także jako miejsce zmaieszkania. Obecnie na najwyższym piętrze znajduje się punkt widokowy, który oferuje piękny widok na centrum miasta.

Dodatkowo na pocztówce było napisane moje imię w języky japońskim ;)

Pozostaje mi teraz tylko wędrówka po waszych blogach. Postaram się przejrzeć wszystko co dodaliście ostatnio, ale uprzedzam, że nie wszędzie zostawię po sobie ślad w formie komantarza, ponieważ zapewne zeszło by mi do wieczora, a jak wiadomo mamy majówkę i  całkiem ładną pogodę, więc ciągnie mnie na dwór.

Miłego wypoczynku!

18 komentarzy:

  1. Piękna kartka, w ogóle azjatyckie kraje to zupełnie inny świat

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło, że wróciłaś! Mam wrażenie, że ostatnio na większości blogów, jakie obserwuję jest jakiś wiosenny zastój. Nic dziwnego, albo nawał pracy, albo piękna pogoda za oknem, albo jakieś wiosenne przesilenie i niemoc. Ostatnio sama nie poświęcam tyle czasu i własnemu blogowi, i innym, ale podobnie jak Ty, staram się później zaległości nadrabiać chociażby czytając posty bez pozostawiania komentarzy ;)
    U mnie zapowiada się piękny dzień i nie mogę doczekać się popołudnia, bo słońce dogrzeje i będzie idealna pogoda na rower! :) Oby już nie przyszły chłodne dni, a słońce wciąż dawało tyle radości :D
    Udanej majówki! :) I duuuuużo słońca!
    Aaa, a pocztówka piękna jest. Uwielbiam Japonię, jest moim największym marzeniem podróżniczym, więc chętnie bym to wyjątkowe miejsca zobaczyła na żywo właśnie w takiej scenerii z kwitnącymi drzewami :) Kartek z Japonii nigdy za wiele!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wszystkiego po trochu z tych rzeczy, które wymieniłaś. Człowiek w końcu chce się wyrwać z czterech ścian, gdy na dworze zrobiła się taka ładna pogoda, więc chyba trzeba wszystkim wybaczyć :)

      Usuń
  3. Pocztówki z Japonii są cudne :) Uwielbiam te zamki :)
    My też ostatnio mieliśmy przerwę od bloga, niestety dopadły nas inne obowiązki także całkowicie cię rozumiem ;) Ale w międzyczasie przenieśliśmy się na: polegytravels.pl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jaka nowosć, napewno będę zaglądać ;)

      Usuń
  4. Ładna pocztówka i interesujące znaczki! A architektura typowa dla Japonii. W tym roku też otrzymałem pocztówkę z tego kraju przez PC.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia z Japonii maja swoją jedyną, niepowtarzalną atmosferę za którą tak bardzo mi się podobają. Chciałabym dostać z Japonii jakąś jedną piękną widokówkę. Dostałam co prawda jedną pocztówkę z Japonii z PC ale to była kartka tematyczna. Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że u mnie także spory młyn czyt. nawał obowiązków. Z komentarzami u mnie to samo :P. Najgorsze, że muszę się teraz uczyć na poniedziałkowe kolokwium, a za oknem słońce daje konkretnie czadu! Zero sprawiedliwości.
    Pocztówka jest przepiękna, bardzo mi się podoba. Japonia i tamte strony to w ogóle interesujące miejsca, kultura itp. Imię w języku japońskim? Wow :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie Japonia za bardzo nie interesuje, ale gdy widzę takie widoki, to chętnie robię wyjątek ;) Trzymam kciuki za kolokwium :)

      Usuń
  7. Piękna ta kartka, ostatnio to już któraś z kolei która zachwyca kwiatami Azji. Chciałabym tam kiedyś pojechać :D
    Patrząc na Twoje imię po japońsku, aż mi się przypomniało, że książki do nauki tego języka leżą od kilku miesięcy nietknięte, przydałoby się je odkurzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chętnie pojechałabym wiosną, aby zobaczyć ten piękny spektakl kwitnących wiśni, bo tak na ogół Japonia jest na szarym końcu krajów, do których chciałabym pojechać. Najgorzej jest się zebrać do nauki, później już jest lepiej :)

      Usuń
  8. Beautiful! Hello from Montreal, Canada. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Linda! Thank you for your visit :) Greetings from northern Poland!

      Usuń
  9. i ja właśnie nadrabiam zaległości i dlatego z takim opóźnieniem się tutaj udzielam :D u mnie też ostatnio zero czasu na cokolwiek, do tego pogoda wreszcie się ustabilizowała i zaprasza do korzystania z niej, w efekcie mam kilka postów podróżnych rozgrzebanych i ciągle brakuje mi na nie czasu, o innych blogach nie wspominając. ostatnio wymyśliłam więc nowy sposób - codziennie zaglądam na kilka kolejnych, w ten sposób powoli nadrabiam zaległości i zostawiam komentarze. inna sprawa, że w międzyczasie te wcześniejsze czasem coś publikują i zabawa zaczyna się na nowo :D

    a co do kartki to u mnie wczoraj akurat też pojawił się japoński zamek, który też jest otoczony kwitnącą sakurą :D bardzo mi się podoba japońska architektura, kompletnie inna od naszej, ale nadal piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, że nie jestem jedyna. Z resztą po wielu blogach widać, że ostatnio posty pojawiają się rzadziej, więc zapewne ludzie korzystają z pogody.

      Usuń
  10. Piękna kartka! Pierwszy raz jestem u Ciebie na blogu i zostanę na dłużej. Bardzo podoba mi się jego przejrzysta, czysta forma, która jest rzadko spotykana na blogach o tematyce pocztówkowej :) Pozdrawiam!
    Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Decydując się na ten szablon chodziło mi właśnie o przejrzystość. Zaraz ruszam również odwiedzić Twojego bloga. Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Kocham japońskie zamki! Są cudowne. Białe są zresztą najpiękniejsze, czarne nie są już tak majestatyczne :)
    Baaardzo zazdroszczę! Tym bardziej, że kwiaty świetnie komponują się z całością.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger