sobota, 2 kwietnia 2016

101-104 woj. Śląskie

Dziś zwiedzicie ze mną jedno z polskich województw, z którego otrzymałam 4 pocztówki, każdą z innego miejsca. Proszę blogowiczów oto woj. Śląskie, w którym jeszcze nigdy osobiście nie byłam, choć posiadam tam dość liczną rodzinę. A czy ktoś za Was był w którymś z tych miejsc, wiem, że na pewno dwoje z obserwatorów mojego bloga stamtąd pochodzi i to właśnie od nich dostałam 2 z poniższych pocztówek.

Gliwice otrzymałam od Moni z bloga Kartki na świat

Rynek i klasycystyczny ratusz z XVIII/XIX w., budynek Państwowej Szkoły Muzycznej, ul. Zwycięstwa, pl. Inwalidów Wojennych, budynek Powiatowego Urzędu Pracy, hotel Diament Plaza w kamienicy z 1897 r.

Zespół klasztorny zakonu paulinów w Częstochowie, położony na wzgórzu Jasna Góra. Tą kartkę dostałam od Marcina (romanka) z bloga The World on Postcards



Widoczki z podnóża Beskidów otrzymałam od Gosi z forum postcrossing.houseofpostcards.com w ramach tagu: widoki górskie.



Ostatnią kartkę dostałam od Grażyny (dziny) również z forum, ale tym razem w ramach geo RR.



Wszystkim raz jeszcze dziękuję za pocztówki :)
Dzisiejsza wycieczka była dość różnorodna, było miasto, był klasztor i piękne górsko-skalne widoki, Jak Wam się podobało?

7 komentarzy :

  1. W Częstochowie byłam parę razy już i jak byłam mała, praktycznie też w każdej szkole choć raz jechaliśmy na wycieczkę do Częstochowy. Ostatnio byłam również z powodu urodzin znajomego, który tam mieszka. Nie wiem czemu, ale od dziecka mam takie poczucie, że Częstochowa leży blisko Łodzi a tak na prawdę bliżej mu do Katowic niż do Łodzi :D Pozdrawiam serdecznie. Bardzo ładne pocztówki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie szkolne wycieczki to przeważnie było Trójmiasto, Wa-wa, Kraków, Zakopane, Olsztyn, Gniezno i Bieszczady, chyba nigdzie indziej nie byliśmy, także w moim dorosłym życiu w tamte rejony jakoś mi daleko.
      Pozdrawiam Cię również :)

      Usuń
  2. O! Widzę,że województwo śląskie w szerokim przekroju, bo i typowy Śląsk z Gliwicami, Podbeskidzie i północna część naszego regionu czyli Częstochowa, a także zagłębiowska czyli Rzędkowice koło Zawiercia :) Bardzo ładnie to połączyłaś w całość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej zasługa szczęścia, że akurat posiadam pocztówki z różnych zakątków woj. Śląskiego, wszystkie były niespodziankami, ale cieszę się, że akurat tak wyszło i mogłam pokazać, że Śląsk, to nie tylko kopalnie i kopcące kominy ;)

      Usuń
  3. Każda pocztówka na swój sposób interesująca i ładna. Z przedstawionych miejsc byłem w Gliwicach. Poza tym w tym województwie widziałem jeszcze Katowice, Bielsko-Biała i Żywiec.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja dusza się raduje, jest Śląsk ;) Jak wiadomo, bardzo identyfikuję się z tym regionem ;) W Gliwicach aktualnie jestem, Częstochowę odwiedzałam bardzo często (ostatnio chyba na pielgrzymce). Serdecznie zapraszam na południe Polski, jest przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się podobało! :)
    W tym województwie już miałam okazję być. Odwiedziłam chociażby Częstochowę przed maturą, a potem wielokrotnie przejazdem. Przejazdem byłam też w Katowicach i tych okolicach. Nie przejazdem jeszcze w Chorzowie i Parku Krajobrazowym Orlich Gniazd. I może gdzieś jeszcze, choć nie pamiętam :p

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka