99. Salt Lake: City of Lights

Salt Lake City (dosł. Miasto nad Jeziorem Słonym) – położone w zachodniej części Stanów Zjednoczonych, jest stolicą stanu Utah. Leży nad rzeką Jordan, na wschód od Wielkiego Jeziora Słonego.

Miasto jest siedzibą światowych władz i świątyni Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich. Salt Lake City jest znane z bardzo dużej społeczności mormonów - około 70% mieszkańców deklaruje się jako członkowie Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich. Tworzy to specyficzną kulturę. W tym mieście: wydawane są mormońskie gazety, książki, broszury. Wiele szkół, placówek edukacyjnych, szpitali i innych obiektów użyteczności publicznej należy bezpośrednio do Kościoła lub jest przez niego wspomagana.

Z czym najbardziej kojarzy mi się Salt Lake City? Oczywiście z Igrzyskami Olimpijskimi, które miasto zorganizowało w 2002 roku.



Pocztówkę otrzymałam od Weroniki z bloga Widokówki Weroniki . Raz jeszcze dziękuję :)


Pocztówka jest reprintem obrazu amerykańskiego malarza Thomas'a Kinkade.

-----------------------------------------------------

Za tydzień Wielkanoc, a u mnie za oknem zima. Od wczesnych porannych godzin sypie śnieg i zrobiło się biało. Ach marzec zaskakuje z każdej strony.

12 komentarzy:

  1. Piękna kartka! Wcześniej nie słyszałam o tym mieście.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy widok na pocztówce! Miasto to kojarzy mi się oczywiście z Mormonami, którzy prowadzą serwis genealogiczny familysearch. Jeśli interesuje Ciebie historia Twojej rodziny to warto skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopóki nie zaczęłam czytać o tym mieście, aby napisać o nim kilka słów, nie miałam pojęcia, że właśnie tam mieszka tylu Mormonów. O stronie również nie słyszałam, ale chętnie zajrzę, dziękuję :)

      Usuń
  3. Jaka ta kartka jest piękna!! Te kolory są po prostu cudowne! To coś co kocham w kartkach! Mam nadzieję, że kiedyś znajdę identyczną do wymiany, bo nie mogę od niej oderwać wzroku! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jest cała seria tych kartek, więc warto byłoby się nią zainteresować, jeśli reszta jest równie ładna :)

      Usuń
  4. Zachwycałam się tą pocztówką już na FB, ponieważ jest ona prześliczna i w ogóle zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia! :) W sumie to nie kojarzy mi się to miasto z niczym szczególnym, choć chyba przewinęło się kiedyś w jakimś filmie, który oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez na początku próbowałam skojarzyć to miasto z jakimś filmem, ale nadal nie wiem z jakim ;)

      Usuń
  5. Lubię obrazy Kinkade, mam wrażenie że mają coś w sobie baśniowego. Aż się zastanawiam czemu sama nie zbieram tych pocztówek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dotąd nie znałam tego artysty, więc chyba u nas nie jest za bardzo znany, a szkoda, bo jak widać malował świetnie :)

      Usuń
  6. Ta pocztówka jest przepiękna, podoba mi się w niej dosłownie WSZYSTKO! Niebo, światła miast, las, podpis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. To miasto kojarzy mi się z jakimś serialem...albo filmem, no i oczywiście z Igrzyskami Olimpijskimi. Kartka jest ładna, choć nie jestem wielbicielką Kinkadea :/

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger