98. USA - Kalifornia

Pocztówka z forum PC od Anny.

San Francisco - miasto w stanie Kalifornia położone nad Oceanem Spokojnym. Pod półwyspem, na którym leży SF, biegnie uskok tektoniczny, przez co miasto często jest nawiedzane przez trzęsienia ziemi. SF bywa nazywane Miastem nad zatoką lub Miastem Mgły.
SF jest dużym ośrodkiem turystycznym znanym ze swoich atrakcji, m.in. Most Golden Gate, więzienie Alcatraz, Coit Tower, tramwaje linowe, fabrykę czekolady Ghirardelli czy chińską dzielnicę – Chinatown. Charakterystyczne dla miasta są jego strome wzgórza i ulice oraz mieszanina stylów architektonicznych, od wiktoriańskiego do postmodernizmu. Miasto słynie także ze swojego zróżnicowania etnicznego, kosmopolityzmu, uniwersytetów oraz wyodrębnionych i wpływowych społeczności azjatyckiej, latynoamerykańskiej oraz LGBT.



Lubię patrzeć na tą pocztówkę, ponieważ wiem, że tam w San Francisco jest ciepło i często świeci słońce, a ostatnio tak mi tego ciepła i słońca brakuje. Jestem osowiała i apatyczna, normalnie zaraz chyba wpadnę w jakąś depresję spowodowaną przesileniem, ale nie mogę, bo w sobotę jadę na imprezę  urodzinową do przyjaciółki i muszę być w pełni sił. Ah najgorsza pora roku :/ No już przestaję przynudzać i marudzić i biorę się za zaległości na Waszych blogach, do których nie mogłam się zabrać od 2-óch dni z tego powodu, że mój umysł i moje ciało przestawiło się w tryb NIECHCEMISIĘ. Ale już mi się chce, więc do dzieła ;)

17 komentarzy:

  1. Widziałam już tę pocztówkę i mam ją nawet w ulubionych, ponieważ jest bajecznie piękna! Lubię pocztówki z mostami, a ten jest bardzo znany, a te chmury i ujęcie dodają mu uroku :)
    Tak, pogoda jest naprawdę dołująca. Co prawda u mnie ostatnio świeci słonko, wczoraj nawet udało mi się wyskoczyć nad jezioro rowerem i trochę nacieszyć się pogodą. Oby w Polsce także szybko zawitało słońce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby, oby. Zazdroszczę tego wypadu, u mnie słońca jak na lekarstwo.

      Usuń
  2. Z Kalifornii mam wiele pocztówek, ale z San Francisco żadnej(:- Dlatego zazdroszczę pocztówki z tego miejsca, niesamowity widok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z Kaliforni mam tylko tę jedną jedyną ;)

      Usuń
  3. Piękna, piękna i jeszcze raz piękna! Kartka oczywiście leci do ulubionych :-) U mnie dzisiaj troszkę słońce próbowało przebić się przez chmury, niestety za bardzo się nie udało ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czemu Ty zawsze dostajesz takie piękne pocztówki?! Niebo jest prześliczne! Ja nic nie mam z Kalifornii :( A co do osłabienia to łącze się z Tobą w bólu, miałam tak samo, ale powoli biorę się w garść! Za mało słońca i witaminy D ;( Udanej imprezy, ja też jutro imprezuję, a dziś idziemy z przyjaciółmi pograć w planszówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia, te piękne są przeważnie ze swapów, w których sama sobie je wybieram, dlatego właśnie są piękne ;)

      Usuń
  5. Kartka niczym z filmu Hitchcocka :) Uwielbiam amerykańskie kartki. Ta jest tzw. "rasowa", ale oni tam ze zwykłej łąki czy chaty zrobią piękny widok jakiegoś Utah czy Ohio :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bajka, normalnie bajka... Oprawić w ramkę i zrobić jakąś ścianę pocztówkową, to było by coś :D! Masz tyle pięknych okazów w swojej kolekcji, że mogłabyś stworzyć niezłą kompozycję:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę o tym coraz częściej, ale jak na razie pomysł musi poczekać, aż odmaluje pokój.

      Usuń
  7. Cześć :) Nie wiem czy w bloggerze zmienia się to automatycznie, ale chciałam tylko poinformować, że zmieniłam adres (i nie tylko) bloga na http://miivial.blogspot.com/ :) Dziś tylko wszystkich informuję, ale od jutra zacznę wszystko nadrabiać :) Trzymaj się ciepło! :)

    Ta pocztówka jest śliczna! Mam ją chyba nawet w ulubionych :) Taki widok na zywo musi robić wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany! Co za wspaniała kartka!!!! Zazdroszczę Ci jej! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chyba też mam taki tryb ostatnio bo nic mi się nie chce. Na dodatek ostatnie kilka dni przeleżałam chora, a to wcale nie mobilizuje do jakiegokolwiek działania... Bardzo podoba mi się ten most w San Francisco :) kojarzy mi się z wieloma filmami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już lepiej się czujesz. Dużo zdrowia!

      Usuń
  10. O ludzie! Piekna kartka! Aż nie mogę oderwać od niej wzroku.
    Stan niechcemisię powiadasz...aż za dobrze od jakiegoś czasu to znam. Mam nadzieję, że wraz z wiosną szybko minie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow... Chyba tylko tyle jestem w stanie napisać na temat tej kartki. Gdybym tylko widziała gdziekolwiek kogoś, kto miałby taką na wymianę, to na pewno bym się nie zastanawiała, tylko pisała!
    Cudowna, gratuluję~!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger