wtorek, 2 lutego 2016

91. USA - nowy stan

Witajcie w ten strasznie wietrzny i deszczowy wtorek. Już wolałabym, aby było -20 i śnieg po kolana, niż taką pogodę :/ A najbardziej byłabym zadowolona, gdyby przyszła już wiosna, ale wiem, że to jeszcze nie ta pora. W końcu to dopiero początek lutego, więc czeka nas jeszcze wiele takich brzydkich dni.

Na pocieszenie mam dziś pocztówkę, która bardzo, a to bardzo przypadła mi do gustu i przy okazji jest ze stanu, którego jeszcze nie miałam w swojej kolekcji. Przybyła z Nowego Yorku od Nan, Chinki, która mieszka właśnie w NYC. Muszę zakupić kilka ramek, bo niektóre pocztówki są tak ładne, że żal je gdziekolwiek chować, a ta na pewno pięknie będzie się prezentowała na ścianie.


Takie ciekawe znaczki były dołączone. Tak się zastanawiam, czy te drugie są aktualne, ponieważ pierwszy raz widzę takie za 5, 4 i 13 centów, a kilka kartek ze stanów już posiadam. Możliwe, że zostały dodane dla upiększenia pocztówki. Jak Wy uważacie? 


22 komentarze :

  1. Mnie nie przeszkadza taka pogoda. Nawet lubię deszcz :)
    Co do kartki to faktycznie bardzo ładna. Co do znaczków to się nie wypowiem, bo niestety ze Stanów kartki zadnej nie mam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta kartka jest idealna! Myślę, że obraz z takim widokiem świetnie by się prezentował u mnie na ścianie! :D Znaczki też świetne, choć sama nie wiem czy te trzy są aktualne czy nie ;<

    OdpowiedzUsuń
  3. Karteczka piękna! Jest dla mnie idealna :-) A deszcz mi nie przeszkadza ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna kartka! Chyba po raz pierwszy widzę tak malownicze zdjęcie Nowego Jorku. Generalnie - to miasto mi się nie podoba. Za dużo szkła i aluminium, za mało... Czegokolwiek innego. Oj, zdecydowanie wolę secesyjne kamienice, gotyckie budynki z cegły czy pełne przepychu barokowe budowle. :)
    Bardzo prawdopodobne, że znaczki zostały dołączone jako ozdoba. Nie są przecież podstemplowane! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym miejscu/mieście jest coś brzydkiego i ładnego, tak samo w NY. Myślę, że i tam znalazłabyś coś dla siebie, choćby taki pioękny widok ;)

      Usuń
  5. Tę kartkę widziałam już nie raz w galerii na PC, ale jakoś wcześniej nie przypadła mi do gustu. Natomiast jak zobaczyłam ją u Ciebie w większym rozmiarze, to otworzyłam usta z zachwytu! Rzeczywiście ładnie by wyglądała w ramce :)
    Znaczki w USA nie wychodzą z obiegu, więc są aktualne zawsze, co zresztą bardzo mi się podoba. Ciekawe czy u nas wpadną kiedyś na taki pomysł...
    Ja też bym bardzo chciała, żeby przyszła już wiosna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, nawet nie wiedziałam, że tak jest w USA. U nas też są piękne starsze znaczki, które się kurzą, a mogłyby być dalej w obiegu.

      Usuń
  6. Świetna pocztówka oddająca klimat Nowego Jorku. Wszystkie znaczki wydane po wojnie secesyjnej (1865) zachowują swoją ważność. Ten znaczek za 4c został wydany w 1960. Te 3 znaczki mogą być ozdobą jak i częścią opłaty pocztowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informacje, nie miałam pojęcia, że posiadam tak stary znaczek :)

      Usuń
  7. Cudna pocztówka a i znaczki godne uwagi :)
    Z takim widokiem kojarzy mi się NYC, choć w wersji wieczorowej wygląda przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  8. gratuluję nowego stanu w kolekcji! przepiękna pocztówka, niesamowicie klimatyczna i oddająca urok NYC. w USA jest mnóstwo miejsc, które chciałabym odwiedzić, ale również Nowy Jork jest na tej liście. marzy mi się zobaczyć te płonące dachy Manhattanu, Central Park, poczuć się przez chwilę jak w jednym z tych wszystkich amerykańskich filmów i seriali :)

    a co do pogody to łączę się z Tobą w bólu. na morzu sztorm, wieje jak diabli, co chwilę pada... o wiele bardziej wolałabym tonąć w śniegu!

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie pogoda zdecydowanie wiosenna, wczoraj w lublinie było +10 stopni, a dzisiaj jest 7 i świeci piękne słońce :)
    Uwielbiam różnorodność znaczków z USA i to, że często jest ich po kilka na pocztówce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiatr, nieznośny wiatr. Ja już czuję wiosnę. Kupiłam w poniedziałek wiosenną kurtkę, więc wczoraj musiałam już ją ubrać. Ale dzisiaj jednak jest chłodniej i będę chyba musiała pomęczyć się jeszcze w zimowej kurtce. No ale mam nadzieję, że już wiosna przybędzie na dniach :) Kartka jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kartka wprawia w cudowny nastrój. Nie znam się na amerykańskich znaczkach. Zazwyczaj dostaje dwa /trzy na pocztówce. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kartka wprawia w cudowny nastrój. Nie znam się na amerykańskich znaczkach. Zazwyczaj dostaje dwa /trzy na pocztówce. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniała, idealnie oddaje nastrój tego miasta po godzinach. Jak juz wszyscy nie biegną ale odpoczywają a niebo się złoci. Dobrze robisz,że nie chowasz kartki do szuflady, pięknie ozdobi Twój pokój.

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam ją już na FB i się zakochałam na MAXA :). Jest przepiękna, nie dziwię się, że chcesz ją powiesić w ramce, zrobiłabym to samo!
    Ech u mnie dziś o dziwo śnieg w Gdańsku :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ze mnie gapa :D! Jeszcze zapomniałam dodać, że znaczki są cudowne :).

      Usuń
  15. Faktycznie te znaczki są nieco zagadkowe! Mimo wszystko są jednak bardzo ładne i dość wyjątkowe. Co do pocztówki, to uwielbiam ją i już od dłuższego czasu mam ją w ulubionych! Te kolory i w ogóle te budynki, napis – wszystko ogromnie mi się podoba. Mam już kartkę z tego stanu, ale nie mam jeszcze widokówki prezentującej Nowy Jork :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak widziałaś u mnie na blogu też dostałam ostatnio pocztówkę z NYC i jestem zachwycona tymi widokami! :) Twoja również mi się bardzo podoba, niebo zachwyca. Tam muszą być same śliczne karteczki! U mnie też szaro, niby słonko rano świeciło, ale teraz to jest tak, że nawet nie mam ochoty nigdzie wyjść :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam tę kartkę już nie raz i zawsze się nią zachwycam!

    OdpowiedzUsuń
  18. No nie mogę... Czemu w Stanach mają takie przepiękne kartki...? ;w; Tak bardzo ubolewam. Ale jednocześnie gratuluję, bo to kolejna cudna pocztówka do kolekcji!
    I tak w ogóle, super ten znaczek z roślinkami x3

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka