90. Rosja - Санкт-Петербург

Dzisiejsza pocztówka, jak widać po tytule przywędrowała z Petersburga od Galiny.

Przedstawia Most Piotra Wielkiego zwany inaczej Most Bolszeochtinskij - jest to most stalowy, konstrukcji ażurowej, trójprzęsłowy, wzniesiony w latach 1907–1911 na rzece Newie. Most ma długość 334,8 metra, oraz szerokość całkowitą około 23 metrów. Składa się z dwóch przęseł jednakowej długości, które łączą się na środku mostu trzecim przęsłem będącym jednocześnie dwuskrzydłowym mostem zwodzonym, otwieranym w czasie żeglugi statków po rzece. Projektantami są Grigori Kriwoszein i Władymir Apyszkow.

Ciekawostki:

  • 21 sierpnia 1963 roku, tuż przy moście odbyło się awaryjne lądowanie radzieckiego samolotu pasażerskiego Tu-124.
  • Według legendy jeden z zacisków łączących stalowe elementy wykonany jest ze złota pomalowanego farbą na wzór innych zacisków, jednak jest to trudne do zweryfikowania, gdyż liczba takich zacisków wchodzących w skład mostu przekracza milion.


17 komentarzy:

  1. Widok jest przepiękny! Petersburg według opowieści jest śliczny, jeśli bym miała okazję zwiedzić to miejsce to nie zastanawiałabym się dwa razy :) Pocztówki jeszcze nie mam, ale możliwe, że za niedługo się to zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym je chętnie odwiedziła. Pamiętam jak w szkole na j. rosyjskim uczyliśmy się o Petersburgu, na tamtych starych obrazkach nie wyglądał tak ładnie :P

      Usuń
  2. Uwielbiam kartki z tej serii! I chyba to są jedyne kartki z Rosji, poza jakimiś pojedynczymi sztukami innych wydawnictw, które bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam już kilka kartek z tej serii i rzeczywiście są bardzo ładne.

      Usuń
  3. Przepiękna pocztówka! W ogóle Rosja dla mnie to słaby punkt - wysyłałam wiele kartek, ale z Rosji mam może jedną :D!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pocztówka jest piękna! Lubię nocne widoki na kartkach oraz mosty, więc ta jest idealna. Ponad milion zacisków? Przecież to ogromnie dużo! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaka ładna pocztówka, nocne widoki naprawdę robią wrażenie. Mam marzenie aby kiedyś odwiedzić to piękne miasto carów, obecnie w tv BBC trwa serial " Wojna i pokój"( nowa wersja) i jeszcze tylko nabieram apetytu jak patrzę na te piękne zdjęcia robione właśnie w St.Petersburgu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, przepiękny widok na przepiękny most! W ogóle ciekawą serię kartek wydali w Petersburgu - swego czasu dostałam pocztówkę z tego miasta, z identycznymi napisami (ich stylem, wiadomo, że nazwa mostu widniała inna :p), również widok był podobny - nocny, z wody na oświetloną budowlę. Piękna kartka, naprawdę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna kartka! Mam kilka z tego miasta, choć czegoś w tym stylu chyba nie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. kocham kartki z Petersburga! chyba jeszcze ani razu nie dostałam stamtąd brzydkiej kartki, wszystkie są zawsze estetyczne, świetnie skadrowane i po prostu świetnie pokazują to piękne miasto. tej kartki chyba w swojej kolekcji nie mam, ale zaintrygowała mnie ta legenda ze złotym łącznikiem... ciekawe ile osób próbowało już je znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja pierwsza z Petersburga i przebiła wszystkie na głowę ;) Ciekawe ile łączników jest odrapanych z farby?

      Usuń
  9. Pocztówki z Petersburga są śliczne. Chyba dzięki nim mam ochotę odwiedzić to miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładna kartka :) A ciekawostka o zacisku ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się, piękny widok :) W ogóle takie miejsca oświetlone w nocy mają swój urok :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger