poniedziałek, 18 stycznia 2016

88. Malezja

Off z PC przyszedł zaraz po świętach od Jane, która jak pisze jest buddystką, ale życzyła mi wesołych świąt i ozdobiła kartkę bożonarodzeniowymi washitape.

Pocztówka przedstawia dworzec kolejowy w Kuala Lumpur, który przypomina raczej meczet niż stację kolejową. Jest on typowym przykładem architektury mauretańskiej, z muszelkowymi okapami, małymi okrągłymi łukami, iglicami, minaretami i kopułami. Dworzec wzniesiony został w 1910 r. wg projektu A.B. Hubbacka. Las wieżyczek i minaretów robi wrażenie na każdym kto go zobaczy. Obok tego dworca chyba nikt nie może przejść obojętnie. Wieżyczki są urokliwe i przy pełnym słońcu i przy świetle księżyca.



15 komentarzy :

  1. Piękna pocztówka! Nigdy bym nie wpadła na to że zdjęcie przedstawia dworzec kolejowy,gdybyś nie napisała to cały czas była bym pewna że to meczet :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna kartka :) Ja też nie wpadłabym na to, że to jest dworzec, wygląda imponująco! Pocztówka ma przepiękne kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna kartka! Styl mauretański może nie przemawia do mnie w stu procentach (zdecydowanie wolę typowo europejskie, średniowieczne style architektoniczne, a w szczególności gotyk! ♥), choć ten budynek bardzo mi się podoba. :) Choć i tak nic nie przebije dworca w Nowych Skalmierzycach, który zobaczę kiedyś na własne oczy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz słyszę o tej miejscowości i z ciekawości wpisałam w google. Naprawdę wygląda niesamowicie, ciekawa budowla :)

      Usuń
  4. Nie napiszę niczego nowego :) W życiu bym nie zgadła, że to dworzec! Pocztówka bardzo ładna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny ten dworzec! Te wieżyczki są urocze i najbardziej rzucają się w oczy. W ogóle ten układ kartki jest świetny i bardzo go lubię.
    Buddystka! Jak ja lubię tę religię :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buddyzm jest bardzo ciekawą i mądrą religią. Mieszkając w Dublinie spotkałam kiedyś mnichów buddyjskich, ale niestety nie udało mi się z nimi porozmawiać.

      Usuń
  6. Ładna pocztówka i interesujący znaczek. Moja jedyna pocztówka z Malezji przedstawia świątynię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna kartka! Sam budynek wygląda świetnie i nigdy bym nie zgadła, że to dworzec :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pocztówka! Myślałam, że to zamek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kuala Lumpur - ta nazwa mi coś mówi. Chyba moja penpalka z Malezji mi coś o tym miejscu pisała, ale ręki bym nie dała sobie uciąć ;) Szkoda, że u nas nie ma takich ładnych dworców! Jak patrzę na mój betonowy klocek to płakać mi się chce haha ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo miło ze strony tej dziewczyny, że mimo wszystko zwróciła uwagę na świąteczny akcent :) I ja nie wiedziałabym, że to dworzec :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przyszłoby mi do głowy że to dworzec, ale meczetu też mi nie przypomina :P Natomiast bardzo ciekawe są takie budynki które przyciągają wzrok a póżniej okazuje się że przeznaczenie budowli jest takie przyziemne :P Na przykład będąc pierwszyraz w Madrycie zobaczyłam budynek który wyglądał jak pałac! Później okazało się że to poczta :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Liczę,że też jakąś Malezję otrzymam, np. taką ładną jak ta, z PU :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakby w Polsce były takie dworce... :D. Cudowna kartka, w ogóle lubię pocztówki z tej serii. Mam w swoich zbiorach dwie, będę musiała je kiedyś wrzucić na bloga :).

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka