czwartek, 17 grudnia 2015

2 nowości z Finlandii

Kolejny facebookowy swap, tym razem z Elise, która mieszka w Vantaa. Jak się okazało z pocztówki dowiedziałam się, że jesteśmy w tym samym wieku - taki mały zbieg okoliczności a cieszy ;) i to właśnie lubię w postcrossingu.

Vantaa - miasto położone na południu kraju, niedaleko Helsinek. Jest na 4 pozycji w kraju, jeśli chodzi o liczbę ludności, która wynosie nieco ponad 204 000. Wraz z Espoo, Kauniainen i Helsinkami tworzy główny trzon aglomeracji helsińskiej (tak zwany Region Stołeczny, fiń. Pääkaupunkiseutu). W mieście znajduje się główny port lotniczy kraju – Helsinki-Vantaa.
Miastem partnerskim jest Słupsk.

A oto i pierwsza pocztówka i zarazem moja pierwsza GF - o tak bardzo się cieszę, że w końcu mam swoją GF i do tego tak ładną, z Zorzą Polarną :D


Druga pocztówka jest również pierwszą w mojej kolekcji pocztówką z serii Muminkowej. Mam teraz własną Pannę Migotkę. Próbowałam tłumaczyć w googlowym tłumaczu, co jest napisane na tej pocztówce, ale wychodzi coś o dziwnym święcie stóp... także, będę musiała napisać do Elise i zapytać jej, niech mi po angielsku napisze.


Pocztówki przyszły w kopercie - różowej, z takim ładnym znaczkiem.


7 komentarzy :

  1. uwielbiam znaczki z Finlandii, są cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze GF i od razu takie piękne :) Uwielbiam zjawisko zorzy polarnej, na tej pocztówce wygląda to zjawiskowo :) Święty Mikołaj w saniach i reniferki sprawiają, że pocztówka idealna na ten czas :) Panna Migotka również niczego sobie :) Znaczek bardzo oryginalny i koperta w pięknym, nasyconym kolorze :) Cudowna przesyłka, musiała wywołać wiele uśmiechu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zorza to coś co bardzo chciałabym zobaczyć na żywo i mam nadzieję, że ten plan uda mi się kiedyś zrealizować :) Tę GF już mam (w sumie jak większość :D), ale sama wolę te kartki ze znaczkiem, a nie w kopercie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartka jest wypisana, a znaczek zawsze mogę przekleić z koperty :)

      Usuń
  4. Także chciałabym zobaczyć zorzę polarną, bo jest to niesamowite zjawisko! :)
    Mam już tę pocztówkę i chyba dwie z tej muminkowej serii, tylko że z Małą Mi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. również chciałabym zobaczyć zorzę polarną, mam nawet w planach zapolować na nią w przyszłym roku, ale ja planów mam zawsze milion a jak przychodzi co do czego to i tak realizuję z tego 1/3 :D

    jeśli chodzi o muminki to przyznam się, że nie lubiłam ich nigdy. w sensie muminków, bo inne postacie uwielbiałam. Włóczykij, wiadomo, moja pierwsza miłość, Mała Mi czy Ryjek byli świetni, ale samej muminkowej rodziny nie lubiłam, szczególnie właśnie Migotka mnie irytowała :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję GF~! ヽ(´▽`)ノ Migotka też wygląda super! A znaczek to już w ogóle. Pierwszy raz widzę taki kształt.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka