czwartek, 19 listopada 2015

Norwegia - nowy kraj

Poniższa pocztówka przybyła do mnie z Oslo od Linnea.



Wszyscy, którzy widzieli zorzę polarną, twierdzą zgodnie, że to jeden z najpiękniejszych cudów natury! Ukazuje się ona pod dwoma warunkami: jeżeli noc jest bezchmurna, a aktywność słoneczna wystarczająco duża.

Zorza polarna była też ważnym elementem wierzeń, legend i mitów wielu ludów zamieszkujących odlegle rejony Północy. W jednej z pradawnych fińskich historii zorza polarna była nazywana Lisim Ogniem. Nazwa powstała od magicznego lisa, który miał swoim ogonem zamiatać śnieg do nieba.

Czy Wy również tak jak i ja chcielibyście zobaczyć na własne oczy piękną zorzę polarną? A może komuś już się to udało?

14 komentarzy :

  1. Niewyobrażalnie bardzo chciałabym zobaczyć zorzę. Ogólnie fascynuje mnie niebo i ubolewam nad faktem, że w Katowicach mogę dostrzec na nocnym niebie tylko Księżyc. Ale dobre i to!
    Pocztówka jest piękna! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. taaaaak! Bardzo, bardzo, bardzo chciałabym zobaczyć zorzę na żywo! Jest to jedno z moich marzeń! :) A sama kartka jest jedną z ładniejszych :) Z zorzą mam tylko 2, ale ta bije moje na głowę!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudowny widok! :)
    Pewnie, że bym chciała zobaczyć takie cudo na własne oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna kartka! tak właśnie wyobrażam sobie daleką Norwegię i zorzę polarną. również nie miałam jeszcze okazji zobaczyć na żywo zorzy a bardzo bym chciała. mam w planach w przyszłym roku pojechać do Norwegii na jej polowanie, ale na razie to bardzo odległe plany i nic pewnego. ponoć w Trójmieście kilka razy w tym roku możliwe było zobaczenie zorzy, ale... zawsze w tym dniu była brzydka pogoda :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, gdy tylko coś ciekawego dzieje się na niebie i można to zobaczyć, to wtedy chmury nadciągają tabunami, jak na złość :/

      Usuń
  5. Norweskie kartki są naprawdę piękne ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnie że bym chciała zobaczyć :) Może kiedyś mi się uda. Piękna kartka, na żywo zorza musi wyglądać niesamowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny widok - kartka zachwyca. Na żywo nie widziałam, ale jak się łatwo domyślić bardzo bym chciała i nie tylko zorzę, ale Norwegię jako taką. Szwecja mnie urzekła (tak na kilka dni czy tygodni), podobnie Dania - właściwie tylko na Bornholmie na razie byłam - i obiecałam sobie, że Norwegię i Finlandie też muszę odwiedzić. Pozdrawiam i życzę więcej tak pięknych pocztówek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również Szwecja urzekła, chętnie zrobiła bym trip po krajach Skandynawskich :) Dzikuję bardzo za odwiedziny.

      Usuń
    2. Z przyjemnością odwiedziłam, a podróż po krajach skandynawskich to marzenie, wróć - cel na najbliższe 5 lat ;) Myślę, że do zrealizowania, bo i męża ciągnie, chociaż on najpierw Londyn chciałby zobaczyć, który ja już zwiedzałam przez kilka tygodni, ale i wrócę chętnie na kilka dni :D

      Usuń
  8. Pocztówka naprawdę robi wrażenie :) Ja również chciałabym zobaczyć zorzę. Niezwykle interesujące zjawisko :) Bardzo ciągnie mnie do Skandynawii, nawet miałam okazję lecieć do Szwecji, ale niestety złamałam nogę :( Może jeszcze mi się to uda! Mam nadzieję :)
    Taką pocztówkę mogłabym sobie powiesić na ścianie i patrzeć na nią 24/7 :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękna pocztówka! Lubię zorzę polarną na pocztówkach i chętnie bym zobaczyła taką na żywo, bo to jest naprawdę niesamowite zjawisko. W tym roku kilkukrotnie można było podziwiać ją w Polsce, jednak w Łodzi przez to, że światła miasta przeszkadzały, niestety nic nie udało się zobaczyć :( Szkoda, bo nawet w Polsce prezentowała się wyjątkowo!
    Gratuluję nowego kraju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka piękna zorza <3! Kartkę z zorzą... mam jedną z Postallove (sama dla siebie zamówiłam czystą) i jedną z Finlandii od dziewczyny z wymiany na FB :).

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka