Irlandia - Morning mist, Derryclare Lough, Connemara

Pocztówka od Kate. Jak się okazało Kate mieszka w Balbriggan, 30 km na północ od Dublina. Jest to nieduże i spokojne miasteczko, w którym (jaki ten swiat mały) mieszkałam ponad 2 lata.


Kartka przedstawia poranną mgłę nad Jeziorem Derryclare w regionie Connemara. 

Connemara - to region w zachodniej częście Irlandii. Obejmuje obszarem zachodnią część hrabstwa Galway, oraz południową hrabstwa Mayo. W skład Connemary wchodzą tereny fiordów Killary Harbour, obszary wokół Zatoki Kilkieran, po jezioro Corrib na wschodzie. Od północy, zachodu i południa granicą jest Ocean Atlantycki.
Nazwa pochodzi od grup plemiennych Conmacne Marine wczesnego Średniowiecza, które zamieszkiwały te tereny.
Znaczna większość terenów Connemary to tereny górzyste lub bagienne. Powszechnie występują torfowiska. Na obszarze Connemary znajduje się Park Narodowy Connemara.
źr. wikipedia

Znaczek z łabądkiem:


W końcu wyszło słońce i przestało mocno wiać. Po tylu dniach mgieł, chmur, wiartów i deszczu, to takie miłe uczucie, gdy budzisz się rano, otwierasz oczy, widzisz niebo bez jednej chmury i piękne różowe słońce, które właśnie wschodzi ;) Jak dla Was zaczął się ten niedzielny poranek? Mam nadzieję, że tak miło jak dla mnie.

11 komentarzy:

  1. Mam tę pocztówkę w ulubionych i ona jest po prostu idealna i nie jestem w stanie powiedzieć o niej czegoś więcej :) u mnie niedzielny poranek rozpoczął się deszczowo i bardzo wietrznie, niestety do tej pory jest taka pogoda :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta kartka jest tak cudowna, że nie mam słów! Jest perfekcyjna! Jak Ci się znudzi to wiesz gdzie szukać dla niej kolejnego właściciela :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kartka jest piękna i czarująca!
    Na Śląsk taka pogoda dopiero przybyła i wcale, ale to wcale mi się nie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny widok, coś dla miłośników natury:) Idealne miejsce na ucieczkę od cywilizacji!

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękna kartka! irlandzkie pocztówki ogólnie są urokliwie, ale ta należy do absolutnych faworytów według mnie!
    u mnie niestety niedziela była również wietrzna, zimna i deszczowa a jakiejkolwiek zmiany niestety po dziś dzień nie widać... nic tylko nie wyłazić spod kołdry! :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowna pocztówka! :)
    U mnie ładna pogoda była dosłownie przez chwilę i znowu pada :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękna, cudowna pocztówka :-) Mój faworyt jeśli chodzi o irlandzkie pocztówki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. cóż za ciekawy zbieg okoliczności, a pocztówka przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam irlandzkie pocztówki! I teraz tak się zastanawiam, czy widziałam kiedyś brzydką irlandzką kartkę?

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowna kartka. Same piękności pokazujesz :) Fantastyczny widok - chyba bym taką kartę gdzieś na widoku trzymała, żeby zawsze na nią móc spojrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wisi sobie na widoku i codziennie ją oglądam :) Ja wychodzę z założenia, że kartki są po to, abym mogła je codziennie oglądać, a nie chować do pudełka i przeglądać raz na ruski rok.

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger