3 x Malezja

Malezja jest jednym z najbogatszych i najnowocześniejszych państw Azji Południowo-Wschodniej. Nie oznacza to jednak, że jest krajem drogim, bardzo zurbanizowanym i nieprzystępnym. Wręcz przeciwnie.
Malezja ma powierzchnię zbliżoną do powierzchni Polski. Położona jest częściowo na Półwyspie Malajskim oraz na wyspie Borneo, którą dzieli wraz z Indonezją i Brunei.
Malezja jest krajem muzułmańskim ze stosunkowo umiarkowanym podejściem do islamu, niestety z wyraźną tendencją do radykalizowania się.
Malezja jest krajem wielokulturowym, obok Malajów, rdzennej większości (54%), żyją tu Chińczycy (25%), Hindusi (8%) i parę innych grup etnicznych. Taka mieszanka etniczna plus wpływy europejskie z czasów kolonialnych sprawiają, że Malezja ma do zaoferowania turystom niezwykle bogate i różnorodne dziedzictwo kultury.

Malezja jest jednym z krajów, które chciałabym kiedyś odwiedzić, a przy okazji również sąsiadujący z nim Singapur. Każda pocztówka przybyła do mnie inaczej. Jedna przez PC, druga PU, a trzecia przez facebookowy direct swap.




11 komentarzy:

  1. najbardziej podoba mi się ta ostatnia kartka, bo z chęcią teraz znalazłabym się w takim słonecznym i z pewnością ciepłym miejscu, byle dalej od tej pluchy i ciapy, którą teraz mam za oknem (no dobra, teraz akurat wyszło słońce, ale za chwilę pewnie znów się to zmieni). druga kartka też wygląda imponująco, mam wrażenie, że chyba mam nawet taką samą albo podobną. trzecia nie jest zupełnie w moim guście, ale za to narobiła mi ocohty na taką muffinkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza pocztówka wygląda bardzo smakowicie aż chciałoby się skosztować:) A ja mam pocztówkę z Malezji w całkiem innym klimacie niż Twoje - ze świątynią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Każda pocztóweczka jest inna, ale każda piękna! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwie ostatnie kartki są zdecydowanie w moim typie. Ale ostatnia jest idealna na obecną pogodę i porę roku. Oj, poleżałabym teraz na tym leżaku i pomoczyła nogi w tej obłędnie czystej wodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Druga kartka jest podobna do jednej z tych które kiedyś dostałam z Malezji z PC :) Oczywiście Malezja jest również na mojej liście krajów do odwiedzenia w przyszłości. Bardzo podoba mi się pierwsza kartka :) Wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię kartki z Malezji. Ostatnio otrzymałem ich kilka z Postcard United. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że tą drugą kartkę mam (albo bardzo podobną). Lubię tą serię kartek, chociaż mam ich tylko kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsza pocztówka - mniam! Druga jest piękna, lubię takie nocne widoki, a nawet mam chyba dość podobną widokówkę z tego miejsca. Trzecia idealna na dzisiejszą pogodę, super byłoby się znaleźć teraz w takim miejscu. W ogóle kartki z Malezji są bardzo ładne :) Szczególnie te z białymi ramkami <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Wooow, piękne te Twoje malezyjskie zdobycze! Pierwsza smakowita, druga ujmująca, a trzecia to już w ogóle - jak patrzę na to, co się dzieje za oknem, to mam ochotę znaleźć się w takim miejscu z kartki jak najszybciej! ;w;
    Gratuluję tak ślicznych pocztówek!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak mnie zachwyciłaś Malezją, że postanowiłam zajrzeć do archiwum :D. O ile pierwsza nie wplata się w moje upodobania, to dwie kolejne pocztówki już tak! Ostatnia to już w ogóle prowadza mnie w błogi san, jak ja bym chciała się tam znaleźć, pod tą parasolką... Tyle wspaniałej natury wokoło, marzenie po prostu :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza kartka ma tylko i wyłącznie walory apetyczne :P Choć nie za bardzo lubię smażyć się na plaży, to jednak po zimie chętnie poleżałabym tam na leżaczku i rozkoszowała pięknem i słoneczkiem :)

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger