POSTCROSSING - POCZTÓWKOWA PASJA

Witajcie!
Pierwszy post będzie o jednej z moich pasji, czyli o kolekcjonowaniu i wysyłaniu pocztówek. Powszechnie używana nazwa to Postcrossing, a ja postcrosserką zostałam dokładnie 536 dni temu - jak wynika z mojego profilu na stronie: www.postcrossing.com. W tym czasie otrzymałam pocztówki z krajów tak odległych jak: Tajwan, Kostaryka czy Nowa Zelandia,  oraz tych nieco bliższych: Finlandia, Białoruś czy Włochy. Dzięki temu zwiedziłam kawałek świata nie ruszając się z domu ;)

Codziennie wysyłamy znajomym e-maile, smsy i prywatne wiadomości na różnych portalach, a zwykłe pocztówki i listy odchodzą w niepamięć. Nie jest tak jednak do końca, ponieważ każdego dnia tysiące ludzi na całym świecie wrzuca do skrzynek tradycyjne pocztówki lub listy. A to za sprawą dwóch portali (o których mi wiadomo): www.postcrossing.com i www.postcardunited.com.




Obydwie strony zrzeszają ludzi z całego świata, którzy są w różnym wieku i pasjonują się wysyłaniem i dostawaniem pocztówek. Są to strony angielskojęzyczne, w tym języku również piszemy na pocztówkach, lub w języku znanym naszemu odbiorcy, jeśli mamy na to ochotę i znamy ten język. Jest to ciekawy sposób na poznanie innych ludzi, 'zobaczenie innych, nawet najodleglejszych zakątków świata', których może nie uda nam się nigdy zwiedzić. Dzięki pisaniu i czytaniu listów/pocztówek uczymy się również języka, nowych słówek i zwrotów.

Co zrobić, aby zostać postcrosserem i otrzymać pocztówkę? (Obie strony działają na tej samej zasadzie)
1. Należy zarejestrować się (jest to darmowe) i stworzyć swój profil - napisać coś o sobie, jakie tematy pocztówek Cię interesują itp. oraz podać swój adres, który będzie widoczny tylko dla osób, które wylosują Cię do wysłania pocztówki.
2. To Ty jako pierwszy musisz wysłać pocztówkę, aby otrzymać swoją. Do wylosowania jest na początku max. 5 kartek.
3. Po wylosowaniu kartki otrzymasz adres i numer ID, który musisz napisać na pocztówce - nie zapomnij, ponieważ bez tego numeru, odbiorca nie będzie mógł jej zarejestrować. Gdy to zrobi, to wtedy Twój adres zostanie wylosowany przez kogoś i tak dalej, i tak dalej...
4. O tym od kogo otrzymasz kartkę dowiesz się dopiero w chwili jej dostarczenia do Ciebie (i to jest najlepsza zabawa)
5. Po otrzymaniu kartki zarejestruj ją podając numer ID, który znajdziesz na kartce (opcjonalnie można dodać jeszcze zdjęcie otrzymanej pocztówki, jeśli nadawca jeszcze tego nie zrobił).
I tyle moi drodzy. Nic skomplikowanego.

Słów kilka o znaczkach. Choć pocztówki są dość tanie, można je kupić od 1zł za sztukę (a nawet zdarza się taniej), to cena znaczków jest dość spora. 5zł za list (waga do 50g)/pocztówkę ekonomiczną i 5,20 za priorytet. Najchętniej wysyłałabym kartki kilka razy w tygodniu, ale niestety cena znaczków mnie ogranicza.

Swoje pocztówki trzymam w pudełku po butach - tak wiem mało oryginalne, muszę pomyśleć o jakimś albumie lub czymś podobnym, ale jak na razie dobrze im tam. Czasami te ładniejsze wieszam na lodówce lub ustawiam na półce. Poniżej kilka kartek z mojej kolekcji.


Równie piękne i ciekawe znaczki.


Przy pisaniu kartek używam wielu różnych długopisów (niebieskich, czarnych, kolorowych), a do ozdabiania taśm kupionych w różnych sklepach (np. w Empiku, oryginalna nazwa: washi tape) oraz naklejek (kupionych np w Biedronce). 
O tym, jaką kartkę chce dostać nasz adresat, można przeczytać na jego profilu, wiele osób ma jakieś swoje preferencje, ale zapewne tak jak i ja cieszą się z każdej pocztówki, więc nie przejmuj się jeśli akurat nie posiadasz takiej w swoich zbiorach i nie szukaj na siłę. Wyślij po prostu inną. 


Polecam Wam postcrossing. Niezależnie w jakim jesteście wieku, dla każdego będzie to miła zabawa. Blogowicze, a Wy piszecie listy, wysyłacie pocztówki? Może ktoś z Was również podziela moją pasję?

2 komentarze:

  1. Witaj Joanno! Dopiero trafiłam na Twojego bloga i widziałam, że zostałam jego pierwszym obserwatorem (albo raczej obserwatorką). Podzielam Twoje pasje, ponieważ ja także korzystam z obu stron i wysyłam pocztówki, a także listy. To niesamowite otrzymywać kartki z różnych stron świata, móc poznawać część życia osoby z drugiego końca świata! Prowadzę także bloga: http://kingway007.blogspot.com/ zostawiam adres, gdybyś chciała zajrzeć :)
    Powodzenia w blogowym świecie!
    Pozdrawiam, Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy i jaki piękny komentarz, dziękuję za powitanie. Zajrzę do Ciebie z miłą chęcią.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger