Muzeum Wsi Radomskiej

Doszła do mnie dziś pierwsza kartka z portalu: postcardunited.com i okazała się naszą rodzimą z PL. Jest to pierwsza polska pocztówka, którą otrzymałam oficjalną pocztą, więc cieszę się jeszcze bardziej. Dostałam ją od Katarzyny z Warszawy, która tak jak i ja lubi spędzać jesienne dni z książką i kubkiem kakao. Bo w końcu kto nie lubi kakao? I książek?

Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu – skansen znajdujący się w Radomiu, w województwie mazowieckim. Muzeum prezentuje kulturę oraz budownictwo regionu radomskiego. Na terenie Muzeum wyznaczono ścieżkę przyrodniczą biegnącą pomostami ponad mokradłami.

Muzeum Wsi Radomskiej zostało powołane do życia 31 grudnia 1976 r. przez Wojewodę Radomskiego w celu zachowania dla przyszłych pokoleń dziedzictwa kulturowego dawnej ludności zamieszkującej Radomskie, krainę leżącą na pograniczu Mazowsza i Małopolski.

/źr. wikipedia.org i muzeum-radom.pl/

5 komentarzy:

  1. Dolna część tej pocztówki bardzo przypadła mi do gustu, górna niekoniecznie, bo nie przepadam za kartkami z wnętrzami budynków. To muzeum musi być ciekawym miejscem i chętnie bym się tam wybrała. W sumie to też dostałam z Postcard United pocztówkę z Polski (pierwszy off z naszego kraju) z Opola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak i ja, wolę mieć na pocztówkach budynki a nie ich wnętrza, ale że jest to muzeum, to można przymknąć oko ;)

      Usuń
  2. o, ja również pierwszą kartkę z PU dostałam z Polski :D moja akurat była z Mazur, o ile dobrze pamiętam. Radom troszeczkę znam, mam stamtąd przyjaciółkę, ale nigdy nie słyszałam, że istnieje tam takie muzeum. a z chęcią bym się tam wybrała, bo uwielbiam skanseny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tak jak Kinga :-) Dolna cześć kartki bardziej mi się podoba od górnej ;-) Jak dobrze pamiętam to moją pierwszą kartkę z PU dostałam z Surinamu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj zarejestrowałam się na PU i ciekawa jestem czy i mi w udziale przyjdzie kartka z ojczyzny. Nie powiem byłoby mi miło. Postanowiłam przenieść moja kolekcje do segregatorów tak więc może znajdę i coś podobnego z Polski no i czeka mnie przede wszystkim dużo przyjemnej pracy w segregowaniu, układaniu i przy okazji może policzę ☺

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do pisania i dziękuję za każdy komentarz :)
Thank you for every comment :)

Copyright © 2014 Postcards from ... , Blogger